فهرست محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی سال 2020 در گیت‌هاب منتشر شد!

گیت‌هاب به تازگی لیستی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی در سال 2020 را در پلتفرم خود منتشر کرد که مانند سال‌های گذشته جاوا اسکریپت در صدر آن به چشم می‌خورد.

گیت‌هاب میزبان 56 میلیون توسعه دهنده است که آن را به بزرگترین پلتفرم توسعه مشارکتی برنامه تبدیل می‌کند. این پلتفرم از گزارش‌های “Octoverse” به عنوام یک کمک استفاده می‌کند تا بتواند نبض جامعه توسعه دهندگان خود را بدست آورد.

سال گذشته میلادی پایتون توانست با عبور از جاوا تبدیل به دومین ربان برنامه نویسی محبوب در گیت‌هاب شود و امسال نیز توانسته چنین جایگاهی را حفظ کند. مانند سال 2019، در سال جاری میلادی هم جاوا در رتبه سوم لیست محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی به چشم می‌خورد.

یکی از نکات جالب در گزارش اخیر، تغییر جایگاه زبان برنامه نویسی متن باز مایکروسافت به نام “تایپ اسکریپت” است. این زبان برنامه نویسی که اغلب به عنوان ابرمجموعه جاوا اسکریپت از آن یاد می‌شود، از جایگاه هفتم این فهرست در سال پیش به رتبه چهارم لیست 2020 صعود کرده است.

یکی دیگر از زبان‌های برنامه نویسی توسعه یافت یافته توسط مایکروسافت، “سی شارپ” در جایگاه پنجم این فهرست به چشم می‌خورد که تفاوتی با رتبه چهارم در سال گذشته آن ندارد. یکی از بزرگترین بازندگان امسال، PHP است که از رتبه چهارم در سال گذشته میلادی به جایگاه ششم سقوط کرده است. در رتبه هفتم ربان برنامه نویسی “سی پلاس پلاس” به چشم می‌خورد. این زبان در سال 2018 در مقام پنجم قرار داشت.

زبان‌های برنامه نویسی “سی” و “شل اسکریپت” به ترتیب در رتبه‌های هشتم و نهم قرار گرفته‌اند. در مقام دهم این فهرست زبان برنامه نویسی “روبی” به چشم می‌خورد. روبی که زمانی محبوبیت بالایی در میان توسعه دهندگان گیت‌هاب داشت، از سال 2015 با کاهش مداوم رتبه خود مواجه شده و از سال 2018 در رتبه دهم قرار گرفته است.

طبق گزارش اخیر تمام توسعه دهندگان به طور مساوی در این پلتفرم مشارکت ندارند. توسعه دهندگان جدید با حضور کمتر از یک ماه در این پلتفرم با اظهار نظر درباره مشکلات و توسعه برنامه‌های جدید، در این فضا مشارکت می‌کنند. در مقابل پیشکوست که بیش از دو سال در این پلتفرم حضور داشته‌اند، با بررسی درخواست‌ها، به شکل گیری کدها کمک می‌کنند.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *