۱۰ مهارت دیجیتال که اکثر کمپانی‌های امروزی به دنبال‌شان می‌گردند!

کمپانی‌های حوزه تکنولوژی و همینطور سازمان‌هایی که در اقتصاد دیجیتال به کار خود ادامه می‌دهند، در حال درک این موضوع هستند که در عصر کنونی، مهارت‌های دیجیتال بیشترین اولویت را در کارمندانی که به استخدام درمی‌آیند دارند. اینکه کارمندان هم مهارت‌های نرم و هم مهارت‌های سخت داشته باشند، در حال حاضر از هر چیز دیگری برای کارفرمایان مهم‌تر است. دنبال هر شغل مشخصی که باشید، استخدام‌کنندگان به دنبال مهارت‌های گسترده و تجربیات گسترده‌تر در شما می‌گردند.
در این مقاله به مرور ۱۰ مهارت برتر دیجیتال می‌پردازیم که کارآفرینان امروز و فردا به دنبالش می‌گردند.

۱. برنامه‌نویسی، توسعه وب و توسعه اپ

در قلب هر محصول تکنولوژیک یا سرویس دیجیتال، انبوهی از کدنویسی نهفته. زبان‌های برجسته‌ای که هر برنامه‌نویس یا توسعه‌دهنده اپ و وب به آن‌ها نیاز دارد، عبارت است از بوت‌استرپ، انگیولار، jQuery، پی‌اچ‌پی/ جاوا اسکریپت، ایگنایتر و همینطور MySQL. با یک گشت و گذار ساده در وب‌سایت لینکداین متوجه می‌شوید که این مهارت‌ها جزو ۱۰ مهارت پرتقاضا در کارمندان به حساب می‌آیند.
به این ترتیب، سابقه کار روی مجموعه‌ای از پروژه‌ها که مهارت‌های برنامه‌نویسی شما را به نمایش می‌گذارند، گامی مهم در اثبات دانش و تخصص‌تان و رسیدن به شغل رویایی‌تان خواهد بود. به همین ترتیب، سوابق کار روی توسعه موبایل و طراحی وب واکنش‌گرا باعث برتری شما بر دیگر افرادی خواهد بود که خواهان همان سمت در همان کمپانی هستند.
علاوه بر این، کدنویسی عنصری مهم در تکنولوژی‌های نوظهور مانند واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) به حساب می‌آید. برنامه‌نویسی باعث می‌شود توسعه‌دهندگان AR و VR از مهارت‌های بنیادین لازم برای توسعه نسل بعدی این تکنولوژی‌ها برخوردار باشند.

۲. آنالیز دیجیتال کسب‌وکار

مهارت دیجیتال
آنالیز دیجیتال کسب‌وکار به سازمان‌ها اجازه می‌دهد که با نوعی ذهنیت میانه‌رو و مستقل و همینطور به کمک مجموعه‌ای از تکنیک‌های آنالیز اثبات شده، دست به انتخاب‌های درست بزنند و خودشان را به عنوان یک گزینه ایده‌آل برای سرمایه‌گذاران و سهام‌داران معرفی کنند. در عصر اقتصاد دیجیتال که گذار به این حوزه از هر زمان دیگر برای سازمان‌ها مهم‌تر شده، مهارت‌های آنالیز دیجیتال کسب‌وکار هم به یکی پرتقاضاترین مشاغل قرن بیست و یکم تبدیل شده. تحلیلگران دیجیتال در قلب تمام پروژه‌ها حضور دارند و به شرکت خود در توسعه یک اکوسیستم دیجیتال و تکنولوژی‌هایی که رشد کسب‌وکار را رقم می‌زنند، کمک می‌کنند.

۳. طراحی دیجیتال و تصویرسازی داده

وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های دیجیتالی همگی یک وجه اشتراک دارند: رابط کاربری. هر طراحی که در ساخت تجربه‌های کاربری موثر و پویا تخصص داشته باشد، جایی در اکثر کمپانی‌های حوزه تکنولوژی نیز خواهد داشت.
طراحان ضمنا می‌توانند داده‌های پیچیده را تصویرسازی کنند تا تیم مدیریت قادر به تصمیم‌گیری‌های حیاتی راجع به کسب‌وکار باشد. این مهارت، تصویرسازی داده نام دارد. تصویرسازی داده برای مدیران ارشد بسیار کارآمد تلقی می‌شود و به کمک آن می‌توانند درکی عمیق‌تر از ساز و کارهای درون شرکت داشته باشند. ابزارهایی مانند Tableau و Power BI به صورت گسترده برای تصویرسازی و آنالیز داده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۴. مدیریت پروژه دیجیتال

مدیریت پروژه چیزی نیست که به صورت خاص مورد تمایل شرکت‌های تکنولوژی باشد و عنصری حیاتی در توسعه هرگونه محصول یا سرویس دیجیتال به شکلی مقرون به صرفه به حساب می‌آید. درک مجموعه‌ای از متدولوژی‌ها نظیر اسکرام و اجایل، باعث می‌شود شرکت‌ها حسابی در چشم سرمایه‌گذاران خوب جلوه کنند. مدیران پروژه دیجیتال نیز باید درکی جامع از چگونگی توسعه پروژه‌های دیجیتال داشته باشند – از فاز شکل‌گیری ایده گرفته تا پروتوتایپ و در نهایت توسعه کامل محصول یا سرویس.

۵. مدیریت محصول دیجیتال

مهارت دیجیتال
یک مهارت دیگر که به توسعه نرم‌افزار محدود نیست اما در هر صورت اهمیت فراوان دارد، مدیریت محصول دیجیتال است. سرویس‌های نرم‌افزاری به صورت خاص نیازمند برنامه‌ریزی مدیریتی گسترده‌ای هستند که تمام طول عمرشان را در بر بگیرد. رشد مداوم «نرم‌افزار به عنوان سرویس» باعث شده که مدیریت محصول به یکی از مهم‌ترین اجزای حوزه تکنولوژی تبدیل شود.

۶. تبلیغات دیجیتال

کمپانی‌های حوزه تکنولوژی برای اینکه قادر به پرومد محصولات و سرویس‌های خود باشند، در صدد استفاده از تبلیغات دیجیتال برمی‌آیند. در این حوزه کلیدی‌ترین کار، درک اینست که چطور می‌توان از مجموعه‌ای از شبکه‌های مختلف استفاده کرد و بیشترین ارزش در برابر هزینه را برای شرکت‌ها به ارمغان آورد. از پرتقاضاترین مهارت‌ها در حوزه تبلیغات دیجیتال می‌توان به این‌ها اشاره کرد:
آشنایی با ابزارهای تبلیغات دیجیتال
آشنایی با ابزارهای آنالیز
تبلیغات شبکه اجتماعی
تبلیغات محتوا
سئو
تجربه کاربر

۷. شبکه‌های اجتماعی

مهارت دیجیتال
برخی از بهترین مثال‌های روابط عمومی در دنیای امروزی، به صورت انحصاری در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شوند. توییتر، فیسبوک،‌ ردیت، اینستاگرام و بی‌شمار پلتفرم دیگر، دسترسی مستقیم به مشتریان، متخصصان و سرمایه‌گذاران را برای کمپانی‌ها به ارمغان آورده‌اند. بهترین مدیران روابط عمومی در دنیای تکنولوژی، افرادی هستند که شبکه‌های اجتماعی را مدیریت می‌کنند.

۸. علم داده و تحلیل داده

کمپانی‌ها حجم عظیمی از دیتا را جمع‌آوری می‌کنند که در صورت دسترسی به یک تحلیلگر داده متخصص، می‌توانند اطلاعاتی ارزشمند را برایشان به ارمغان آورند. محققان داده در سراسر جهان مورد تقاضای کمپانی‌های بزرگ قرار دارند. برای مثال شرکت بسیار معتبر Glassdoor همواره «محقق داده» را در لیست برترین مشاغل کنونی خود جای می‌دهد.
علم داده نه‌تنها می‌تواند یک مسیر شغلی بسیار ارزشمند در عصر دیجیتال باشد، بلکه تقاضا برای آن از عرضه بالاتر است و این یعنی به شکلی تضمین شده، جایی برای خود در یک شرکت خواهید یافت. گزارش اخیر شرکت McKinsey نشان داد که «ایالات متحده به تنهایی با کمبود ۱۴۰ هزار الی ۱۹۰ هزار متخصص تحلیل و ۱.۵ میلیون مدیر با مهارت تصمیم‌گیری براساس آنالیزهای داده مواجه است». درحالی که علم داده تبدیل به یکی از پیش‌نیازهای بسیاری از مشاغل سطح بالا می‌شود، یادگیری این مهارت می‌تواند شما را از بسیاری از افراد دیگر جلو بیندازد.

۹. مهارت تصمیم‌گیری برای رهبران

در عصر دیجیتال، تصمیم‌گیری کاری حیاتی برای رهبران به حساب می‌آید. بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی فروم اقتصاد جهانی، افرادی که به دنبال یک شغل تضمین شده می‌گیرند باید در حوزه‌هایی مشغول شوند که از خطر ربات‌ها در امان باقی خواهند ماند. یعنی مشاغلی که شامل حل مشکل و خلاقیت می‌شوند.
سازمان‌ها و کمپانی‌ها نیازمند رهبرانی هستند که بتوانند دانش و تجربیات قبلی خود را به کار گرفته و دست به تصمیم‌گیری‌های پی‌درپی بزنند. آشنایی با رفتارهای اقتصادی، یکی از بهترین مسیرهای پیش روی افراد حرفه‌ای برای بهبود مهارت‌های تصمیم‌گیری‌شان است. این حوزه شامل مطالعات روان‌شناختی، شناختی، احساسی، فرهنگی و اجتماعی می‌شود که می‌تواند تصمیم‌گیری‌های اقتصادی را برای اشخاص حقوقی و حقیقی آسان‌تر کند.

۱۰. چیزی که پیشتر دیده نشده

وقتی یک کارفرما می‌خواهد بین چند کاندیدا که همگی گزینه‌هایی خوب برای شغل به حساب می‌آیند انتخاب کند، به دنبال چیزی منحصر به فرد در یک کاندیدا می‌گردد که روند تصمیم‌گیری آسان‌تر شود. این ویژگی می‌تواند تجربه کار روی یک تکنولوژی نوظهور باشد یا چیزی که اصلا حوزه‌ای دیگر را در برمی‌گیرد. ممکن است قبلا تجربه کار در یک تیم چند ملیتی را داشته باشید یا به توسعه نسخه پروتوتایپ یک محصول دیجیتال کمک کرده باشید. این چیزیست که به خودتان بستگی دارد و گذشته از این لیست، می‌توانید به سراغ ده‌ها و صد‌ها حوزه دیگر بروید که به نظرتان می‌تواند رزومه کاری‌تان را سنگین‌تر و شما را از سایر کاندیدا متمایز‌ کند.
منبع: دیجیاتو

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *