امنیت سایبری در هنگام سفر

نکات برتر امنیت سایبری برای تعطیلات

با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، میلیون ها نفر به سفر خواهند رفت. اگر شما هم جز این افراد هستید، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا فضای مجازی هوشیار و ایمن باشید.

  • دستگاه‌های تلفن همراه: تا جایی که می‌توانید کمتری همراه خود بیاورید. هرچه دستگاه های کمتری در سفر به همراه داشته باشید، دستگاه های کمتری ممکن است گم یا دزیده شود. در حقیقت، آیا می‌دانستید که احتمال گم شدن یک دستگاه تلفن همراه بیشتر از دزدیده شدن آن است؟ زمانی که اتاق هتل، رستوران، تاکسی، قطار یا هواپیما را ترک می‌کنید، بک بررسی سریع از دستگاه‌های خود انجام داده و مطمئن شوید که همه دستگاه‌های خود را به همراه دارید. فراموش نکنید که به دوستان و اعضای خانواده نیز که همراه شما سفر می‌کنند یادآوری کنید که دستگاه‌های خودشان را مجددا بررسی کنند، مانند کودکانی که ممکن است دستگاهی را روی صندلی یا داخل رستوران جا بگذارند.

در مورد دستگاه‌هایی که انتخاب می‌کنید تا همراهتان بیاورید، مطمئن شوید که آن‌ها را به روزرسانی کرده‌اید تا از آخرین نسخه سیستم عامل و برنامه‌ها استفاده کنند. قفل صفحه را فعال نگه دارید. در صورت امکان، مطمئن شوید که راهی برای ردیابی از راه دوره دستگاه‌های خود در صورت گم شدن آن‌ها دارید. علاوه بر این، ممکن است بخواهید گزینه‌ای برای پاک کردن از راه دور دستگاهتان داشته باشید. به این ترتیب، اگر دستگاهی گم یا دزیده شود، می‌توانید از راه دور همه داده‌های حساس و حسابهای خود را ردیابی و یا از دستگاه حذف کنید. در نهایت از هر دستگاهی که همراه خود می‌برید یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت گم شدن یا دزیده شدن یکی از آن‌ها، به راحتی بتوانید اطلاعات خود را بازیابی کنید.

  • اتصال به شبکه‌های بی سیم: در هنگام سفر، ممکن است لازم باشد به یک شبکه Wifi عمومی متصل شوید. به خاطر داشته باشید که اغلب نمی‌دانید چه کسی آن شبکه Wifi را پیکربندی کرده است، چه کسی یا چگونه آن را نظارت می‌کند، و چه شخص دیگری به آن منصل است. در صورت امکان به جای اتصال به یک شبکه Wifi عمومی، به هات اسپات شخصی تلفن خود متصل شود و از آن استفاده کنید. به این ترتیب می‌دانید که یک اتصال Wifi قابل اعتماد دارید. اگر این امکان برای شما وجود ندارد و باید به شبکه wifi عمومی متصل شوید، از یک شبکه خصوصی مجازی که اغلب VPN نامیده می‌شود استفاده کنید. این نرم افزاری است که روی لپ تاپ یا دستگاه های تلفن همراه خود نصب می‌کنید تا به محافظت و ناشناس کردن اتصال Wifi شما کمک کند. برخی از راه‌حل‌های VPN شامل تنظیماتی برای فعال کردن خودکار VPN هنگام اتصال به شبکه‌های wifi غیر قابل اعتماد هستند.
  • رایانه‌های همگانی: از استفاده از رایانه های عمومی و همگانی، مانند رایانه های موجود در لابی هتل ها یا کافی شاپ ها، برای ورود به هر یک از حساب‌های کاربری یا دسترسی به اطلاعات حساس اجتناب کنید. شما نمی‌دانید چه کسی قبل از شما از آن رایانه استفاده کرده است، و ممکن است آن را به طور تصادفی یا از روی عمد با بدافزار آلوده کرده باشد، مانند بدافزار ثبت کننده صفحه کلید. از دستگاه‌هایی که به آن‌ها اعتماد دارید و توسط شما کنترل می‌شود استفاده کنید.
  • رسانه‌های اجتماعی: ما عاشق این هستیم که دیگران را در مورد سفرها و ماجراهای خودمان از طریق رسانه‌های اجتماعی به روز و با خبر کنیم، اما همیشه نمی‌دانیم که کدام دوست یا ببینده‌ای آنلاین است. تا حد ممکن در تعطیلات از اشتراک گذاری بیش از حد خودداری کنید و برای به اشتراک گذاشتن سفر خود تا رسیدن به خانه منتظر بمانید. علاوه بر این، تصاویر کارت پرواز، گواهینامه رانندگی، یا گذرنامه را ارسال نکنید و به اشتراک نگذارید، ریرا ممکن است منجر به سرقت هویت شود.
  • کار: اگر قرار است در تعطیلات کار کنید، مطمئن شوید که سیاست‌های سفر کاری خود را زودتر از موعد بررسی کرده‌اید، مانند اینکه چه دستگاه‌ها یا داده‌هایی را می‌توانید همراه خود بیاورید و چگونه از راه دور می‌توانید به سیستم‌های کاریتان به صورت امن متصل می‌شوید.

تعطیلات باید زمانی برای استراحت، سیاحت و تفریح باشد. این مراحل ساده به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که این کار را با خیال راحت و به صورت امن انجام می‌دهید.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *