پردرآمدترین زبان‌های برنامه نویسی در سال ۲۰۲۲

برنامه نویسی به خودی خود، به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد به شمار می‌آید اما بسیاری آینده درخشانی برای آن در سال‌های پیش رو متصور می‌شوند. طبق آخرین گزارش‌ها، انتظار می‌رود مشاغل مربوط به برنامه نویسی تا سال 2028 به میزان 21 درصد رشد داشته باشند و این میزان رشد، نسبت به دیگر مشاغل بسیار بیشتر است. برنامه نویسی همچنین، به عنوان یکی از بهترین مشاغل برای کار به صورت فریلنسری به شمار می‌آید و به همین خاطر افراد ماهر در این حرفه می‌توانند نرخ کار، ساعات کاری و مکان کار خود را با اراده و تخصص خود تعیین کنند.

در این مقاله قصد داریم تا به صورت خاص درباره زبان‌های برنامه نویسی پردرآمد در سال 2022 صحبت کنیم تا بتوانیم به شما که در ابتدای این مسیر هستید کمک کنیم تا بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید. اما قبل از آن قصد داریم تا عنوان کنیم که حقوق برنامه نویسی چقدر است.

میزان حقوق برنامه نویس

مطمئنا میزان حقوق و دستمزد برنامه نویسان از فردی به فرد دیگر و حتی شرکتی به شرکت دیگر تغییر می‌کند. هر چه برنامه نویسان در کار خود مهارت بالایی داشته باشند و همچنین سابقه کار بیشتری در زبان‌های برنامه نویسی متعدد داشته باشند، حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.

طبق گزارشات سایت ایران سلری، مرجع حقوق و دستمزد در ایران، برنامه نویسان به طور میانگین 8.8 میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند که این رقم از 3.5 میلیون تومان تا 18 میلیون تومان متغیر است و افراد با توجه به میزان مهارت و فاکتورهای دیگر، حقوق دریافت می‌کنند.

این میانگین حقوق ماهانه شامل حق مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می‌شود و البته میزان آن در شرکت‌ها و طبق خواسته کارمند و کارفرما ممکن است فرق کند.

زبان‌های برنامه نویسی پردرآمد در سال 2022:

امروزه اکثر توسعه دهندگان دانش عمیقی از زبان‌های برنامه نویسی استاندارد و پرکاربرد مانند جاوا، پایتون و غیره دارند. اما دانستن زبان‌های برنامه نویسی نه چندان رایج مانند گولنگ، روبی و غیره نیز می‌تواند به شما در کسب درآمد بالاتر بالا کمک کند.

یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین میزان دستمزد برنامه نویسان، مهارت آنها در زبان های برنامه نویسی آینده دار است. این زبان‌ها هستند که میزان دستمزد افراد را متفاوت می‌کنند و به همین خاطر قصد داریم تا در ادامه پردرآمدترین آنها در سال 2022 را نام ببریم.

1. پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی بسیار کاربردی و همچنین سطح بالا است. پایتون یکی از قوی‌ترین زبان‌های برنامه نویسی است که بیش از 80 درصد از توسعه دهندگان از آن به عنوان زبان برنامه نویسی اصلی در کار خود استفاده می‌کنند. برخی از ویژگی‌های کلیدی این زبان عبارت‌اند از:

پایتون دارای کتابخانه و فریم‌ورک گسترده برای پشتیبانی از تعداد زیادی از برنامه‌های کاربردی است.
پایتون یک زبان برنامه نویسی مستقل است که می‌توان آن را به راحتی روی ویندوز، مک و لینوکس اجرا کرد.
پایتون دارای فریم‌ورک‌های inbuild GUI است که برای طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌های چند پلتفرمی کاربرد دارند.

2. جاوا

جاوا یکی از قوی‌ترین زبان‌های برنامه نویسی است که در حال حاضر برای توسعه نرم افزار و برنامه‌های مختلف در سه میلیارد دستگاه استفاده می‌شود. از جاوا در توسعه برنامه‌های کاربردی استفاده می‌شود و همیشه در میان اولین انتخاب‌ها بوده است. بنابراین یکی از پردرآمدترین زبان‌های برنامه نویسی است که فریلنسرها مطمئناً می‌توانند کار با آن را یاد بگیرند و روی آن کار کنند. برخی از ویژگی‌های کلیدی جاوا عبارت‌اند از:

جاوا به عنوان یکی از زبان‌های برنامه نویسی با امنیت بالا شناخته می‌شود که برای توسعه برنامه در محیط‌های مستعد ویروس مناسب است.
گزینه بررسی همزمان کدنویسی و کامپایل در زمان اجرای کد، خطا را تا حد زیادی در این زبان کدنویسی کاهش می‌دهد.
عملکرد بالا و ویژگی‌های این زبان برنامه نویسی، کدنویسی با آن و بهره‌وری آن را بهبود می‌دهد.

3. گولنگ

گولنگ یک زبان برنامه نویسی کامپایل شده است که توسط گوگل توسعه یافته است. این زبان برنامه نویسی یک زبان هم منظوره است و در مواردی مانند گرافیک، اپلیکیشن‌های موبایل و یادگیری ماشین کاربرد دارد. یکی از شگفت انگیزترین ویژگی‌های گولنگ سرعت بالای آن است که در این مورد جاوا و پایتون را پشت سر گذاشته است. گولنگ یکی از پردرآمدترین زبان‌های برنامه نویسی برای فریلنسرها است. برخی از ویژگی‌های کلیدی زبان برنامه نویسی گولنگ عبارت‌اند از:

گولنگ دارای کتابخانه استاندارد و قدرتمند است که سهولت و کارایی کار را افزایش می‌دهد.
روند ساخت برنامه با گولنگ بسیار مستقیم و سرراست است.
گولنگ علم داده و فرآیندهای مصنوعی را تسهیل می‌کند.

4. روبی

روبی یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و پویا است که از چندین پارادایم برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند و بهره‌وری را افزایش می‌دهد. زبان برنامه نویسی روبی برای ساخت برنامه‌های دسکتاپ، خدمات پردازش داده، ابزارهای اتوماسیون و موارد بسیار دیگر عالی است. این زبان شگفت‌انگیز زمان توسعه را در مقایسه با سایر زبان‌ها 25%-50% کاهش می‌دهد. برخی از ویژگی‌های شگفت انگیز روبی عبارت‌اند از:

روبی دارای یک محیط تست داخلی است که امکان آزمایش را در هر مرحله از توسعه فراهم می‌کند.
نگهداری و پشتیبانی آن واقعاً آسان است.
با ابزارهای قدرتمندی که امکان سفارشی سازی برنامه را فراهم می‌کند، یکپارچه شده است.

5. سی پلاس پلاس

سی پلاس پلاس، زبان برنامه نویسی شی‌گرا و با کیفیت بالا است که به طور گسترده برای برنامه نویسی رقابتی مانند بازی‌ها، استفاده می‌شود. این زبان برنامه نویسی در طیف گسترده‌ای از کارها مانند توسعه نرم افزار، توسعه بازی، توسعه وب، برنامه‌های کاربردی بانکی و موارد بسیار دیگر استفاده می‌شودزبان برن. سی پلاس پلاس همچنین یکی دیگر از پردرآمدترین زبان‌های برنامه نویسی برای فریلنسرها در سال 2022 است. برخی از ویژگی‌های کلیدی این زبان برنامه نویسی عبارت‌اند از:

دارای حافظه پویا است که امکان تخصیص فضای ذخیره به برنامه نویس را می‌دهد.
دارای ویژگی بهبود یافته‌ای برای بهبود وضوح کد، خوانایی و عیب‌یابی است.
در مقایسه با سایر زبان‌های مبتنی بر مترجم، واقعا کارآمدتر و سریع‌تر است.

6. سی شارپ

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و چند پارادایم است که توسط مایکروسافت توسعه یافته است. طبق نظرسنجی، 34 درصد از برترین بازی‌های موبایل با استفاده از سی شارپ ساخته شده‌اند. از سی شارپ برای طراحی و ساخت طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها از جمله تعداد زیادی بازی، برنامه‌های دسکتاپ، برنامه‌های تلفن همراه، نرم افزارهای سازمانی و موارد بسیار دیگر استفاده می‌شود.

بنابراین یادگیری و پیشرفت در زبان برنامه نویسی سی شارپ درآمد فوق العاده بالا و فرصت رشد و پیشرفت بالا را به برنامه نویس ارائه می‌دهد. برخی از ویژگی‌های شگفت انگیز زبان برنامه نویسی سی شارپ عبارت‌اند از:

دارای فانکشن‌های داخلی برای توسعه سریع است.
سی شارپ یک زبان برنامه نویسی خودکار مقیاس پذیر و قابل ارتقا است.
سی شارپ یک زبان واقعا قدرتمند برای ساخت برنامه‌های کاربردی قوی و مقیاس پذیر است.

7. SQL

SQL یک زبان کوئری ساخت‌یافته است و برای این توسعه یافته که در مدیریت پایگاه داده‌های رابطه‌ای استفاده شود. از این زبان در برنامه نویسی بک‌اند، علم داده، تجزیه و تحلیل داده، مدیریت پایگاه داده و موارد بسیار دیگر استفاده می‌شود. برخی از ویژگی‌های کلیدی زبان برنامه نویسی SQL عبارت‌اند از:

SQL قابلیت عملکرد بالا را برای حجم کاری سنگین و استفاده بیش از حد فراهم می‌کند.
از این زبان برنامه نویسی در تراکنش‌های سنگین برای رسیدگی به تراکنش‌ها و سوابق مالی متعدد استفاده می‌شود.
ویژگی‌های امنیتی پیشرفته برای محافظت از داده‌ها،‌دراین زبان برنامه نویسی ارائه می‌شود.
بنابراین، اینها هفت زبان برنامه نویسی پردرآمد برای فریلنسرها برای یادگیری در سال 2022 هستند. شما می‌توانید هر یک از اینها را بر اساس نیاز و راحتی خود یاد بگیرید!

 

منبع: وب سایت ایران سلری

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *