زبان‌های برنامه نویسی فرانت (Front-end) کدامند؟

اکثر توسعه دهندگان Front end بخش زیادی از زمان خود را صرف کار با زبان‌های برنامه نویسی HTML، CSS و جاوا اسکریپت می‌کنند و باید در هر کدام از این زبان‌ها مهارت کافی داشته باشند تا بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

توسعه دهندگان فرانت‌اند از HTML برای چیدمان ساختار و محتوای کلی وب‌سایت، از CSS برای قالب‌بندی و از جاوا اسکریپت برای پیاده‌سازی ویژگی‌های پیچیده استفاده می‌کنند. علاوه بر این، آنها ممکن است از AJAX (ترکیبی از جاوا اسکریپت و XML) برای به روز رسانی بخش‌های خاصی از وب‌سایت استفاده کنند.

برنامه نویسان فرانت‌اند ممکن است از پایتون، روبی یا پی اچ پی نیز استفاده کنند تا بتوانند به راحتی میان داده‌ها با بک‌اند وب‌سایت ارتباط برقرار کنند.

زبان CSS

CSS یک زبان برنامه نویسی وب است که به برنامه نویسان کمک می‌کند تا قالب بندی وب‌سایت و همچنین ظاهر آن را به شکلی کاربرپسند طراحی کنند. از این زبان برنامه نویسی،‌ همچنین برای توصیف سند‌های نوشته شده در HTML یا XML استفاده می‌شود. CSS است که تعیین می‌کند در طراحی وب‌سایت چگونه عناصر باید در کنار یگدیگر قرار بگیرند و کاربر در کدام قالب‌بندی می‌تواند تجربه بهتری داشته باشد.

با استفاده از CSS، می‌توانید رنگ متن، سبک فونت‌ها، فاصله بین پاراگراف‌ها، نحوه اندازه‌گذاری و چیدمان ستون‌ها، تصاویر پس‌زمینه، رنگ پس زمینه صفحات وب‌سایت، چیدمان صفحات، نمایش وب‌سایت برای دستگاه‌های مختلف و اندازه صفحات را انتخاب کنید.

یادگیری CSS دشوار نیست، اما از آنجایی که زبانی سرشار از جزئیات است، یادگیری آن می‌تواند کمی گیج کننده باشد. یادگیری اصول اولیه CSS به هیچ وجه زمان‌بر نیست. اما با این حال، اگر می‌خواهید به CSS مسلط شوید، باید برای آن زمان بگذارید.

زبان HTML

HTML به عنوان هسته اصلی هر صفحه از وب‌سایت به شمار می‌آید. برای طراحان وب‌سایت دانستن زبان برنامه نویسی HTML یک ضرورت به شمار می‌آید. در واقع هر شخصی که می‌خواهد کدنویسی برای طراحی وب‌سایت را آغاز کند، باید از یادگیری HTML کار را شروع کند و خوشبختانه، یادگیری آن به شدت آسان است.

زبان HTML یک زبان برنامه نویسی نشانه‌گذاری است و زبان‌های نشانه‌گذاری کاربردی شبیه به تگ‌های محتوای وب‌سایت را دارند. با این تفاوت که از HTML به عنوان زبانی برای نشانه‌گذاری عناصر مختلف یک وب‌سایت استفاده می‌شود. برای مثال، از HTML برای تعریف تگ‌های هدر، تگ پاراگراف، تگ تصویر و غیره استفاده می‌شود. هر صفحه از وب‌سایت مجموعه‌ای از این تگ‌های HTML دارد که محتوای کلی صفحه را نشان می‌دهند.

با استفاده از HTML، می‌توانید به صفحات عنوان اضافه کنید، پاراگراف‌ها را قالب‌بندی کنید، فاصله میان خطوط را تنظیم کنید، فهرست بسازید، قسمت‌هایی از متن را هایلات کنید، کاراکترهای خاص در صفحه به وجود آورید، تصاویر به صفحه اضافه کنید، جدول بسازید و خیلی چیزهای دیگر.

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت نسبت به HTML یا CSS زبان پیچیده‌تری است. امروزه جاوا اسکریپت در تمام مرورگرها پشتیبانی می‌شود و تقریباً در هر سایتی برای قوی‌تر شدن و بهبود عملکرد استفاده می‌شود.

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر منطق است که می‌تواند برای اصلاح محتوای وب‌سایت و بهبود تجربه کاربردی مورد استفاده قرار بگیرد. جاوا اسکریپت در مواردی مانند دکمه کال تو اکشن، گرافیک وب‌سایت و اضافه کردن انیمیشن به وب‌سایت استفاده دارد. همچنین برای ساخت اپلیکیشن‌های تلفن همراه و ایجاد برنامه‌های سمت سرور نیز می‌توان از جاوا اسکریپت استفاده کرد.

سخت‌ترین بخش برنامه نویسی یادگیری آن است و این در مورد جاوا اسکریپت نیز صدق می‌کند. اما هنگامی که اصول اولیه را یاد گرفتید، به راحتی می‌توانید در این زبان حرفه‌ای شوید و از آن در فرانت اند استفاده کنید.

زبان‌های برنامه نویسی فرانت (Front-end) کدامند؟

مهارت های مورد نیاز برای برنامه نویس فرانت اند شدن

از آنجایی که برنامه نویسان فرانت‌اند از مهم‌ترین افراد در توسعه وب‌سایت و برنامه هستند، بنابراین باید لیستی از مهارت‌ها را داشته باشند تا بتوانند در این حوزه به خوبی عمل کنند. مهارت‌های یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند شامل موارد زیر می‌شود:

در زبان‌های برنامه نویسی مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت و جی کوئری مهارت داشته باشد
CSS سمت سرور را درک کند
در برنامه‌های طراحی گرافیک (مانند Adobe Illustrator) تجربه کار داشته باشد
اصول سئو را بشناسد
در حل مسئله مهارت داشته باشد
در برقراری ارتباط با اعضای تیم، مدیران و مشتریان مهارت داشته باشید
مدیریت زمان بداند

چشم انداز شغلی برنامه نویس فرانت‌اند

به طور کلی، آینده برای هر کسی که می‌خواهد به یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند تبدیل شود، روشن به نظر می‌رسد. آخرین مطالعات پیش بینی می‌کنند که در بسیاری از کشورهای جهان بسیاری از شرکت‌ها به برنامه نویسان فرانت‌اند نیاز خواهند داشت و در حال حاضر نیز بازار کار در این حوزه دچار کمبود نیروی انسانی است.

طبق آمارهای اداره آمار کار آمریکا، پیش‌بینی می‌شود که استخدام توسعه‌دهندگان وب از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶ میزان ۱۵ درصد رشد داشته باشد. این نرخ بسیار سریع‌تر از میانگین همه مشاغل دیگر است.

اگرچه این اعداد باورنکردنی به نظر می‌رسند، اما اگر به تاریخ و زمان آن دقت کنید، چندان تعجب آور نیست. افزایش استفاده از اینترنت، به ویژه در زمینه موبایل، به معنای نیاز بیشتر به رابط کاربری است که به نوبه خود حرفه برنامه نویسی فرانت‌اند را پرتقاضا می‌کند. توسعه وب زمینه‌ای است که میزان رشد و فرصت‌های شغلی آن با محبوبیت اینترنت مرتبط است و البته در حال حاضر میزان استفاده از اینترنت روز به روز در حال افزایش است.

موسسه کهکشان نور مفتخر است با در نظر گرفتن نیاز بازار کار ، دوره‌ای را تحت عنوان پک تولید و توسعه نرم افزار برگزار کند. افراد با گذراندن این دوره برنامه نویس خوبی می‌شوند و با مباحث مرتبط به برنامه‌نویسی سمت وب آشنا می‌شوند و مهارت لازم برای ورود به بازار کار را در اختیار کسب خواهند، چرا کهکشان نور  تصمیم گرفته است دوره پک MCSA: Web Application و دوره SQL Design را در قالب یک دوره پک طراحی و ارایه کنئ که دانشجویان با گذراندن این دوره بتوانند تمامی مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار حرفه‌ای را بدون وقفه و در یک دوره پیوسته بدست آورند.

اطلاعات بیشتر پک تولید و توسعه نرم افزار

منبع: ایران تلنت

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *