موبایل‌های قدیمی خود را فراموش نکنید!

دستگاه‌های قابل حمل، مانند تلفن‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و تبلت‌ها با سرعت زیادی به پیشرفت و نوآوری ادامه می‌دهند. در نتیجه، ممکن است هر ساله یک دستگاه‌ جدید را جایگزین نمایید. متاسفانه، ممکن است متوجه نباشید که چقدر اطلاعات شخصی روی دستگاه‌های شما وجود دارد.

اطلاعات شما

تلفن‌های همراه شما بیشتر از آنچه تصور می‌کنید داده‌های حساسی در خود ذخیره می‌کنند، که شامل … جایی که زندگی و کار می‌کنید و عادت‌های سفر روزانه شما

اطلاعات تماس تمام کسانی که در دفترچه تلفن شما هستند، از جمله دوستان، خانواده و همکاران

تاریخچه تماس‌های تلفنی که شامل تماس‌های ورودی، خروجی، پیغام‌های صوتی و تماس‌های از دست رفته است.

پیامک‌ها با پیام‌های چت در برنامه‌هایی مانند چت امن، بازی‌ها و رسانه‌های اجتماعی

عکس‌های شخصی، فیلم‌ها و پیام‌های صوتی ضبط شده

رمزهای عبور ذخیره شده و دسترسی به حساب‌های شما، مانند نرم افزارهای بانکی، رسانه‌های اجتماعی یا ایمیل شما

اطلاعات مربوط به سلامتی شامل سن شما، ضربان قلب یا سابقه فعالیت ورزشی

اطلاعات مالی از جمله کارت‌های اعتباری، روش‌های پرداخت تراکنش

پاک کردن دستگاه شما

صرف نظر از نحوه دور انداختن دستگاه‌ تلفن همراهتان، مانند اهدا کرن آن، تعویض آن با یک دستگاه جدید، دادن آن به شخصی دیگر، فروش یا حتی بازیافت آن، ابتدا تمام اطلاعات حساس خود را پاک کنید. تصور نکنید که مالک بعدی ” کار درست را انجام خواهد داد.” اولین قدم این است که از دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کرده تا بتوانید تمام داده‌ها و تنظیمات خود را بازیابی کرده و به دستگاه جدید خود منتقل کنید. پس از پشتیان گیری، دستگاه خود را ریست فکتوری خواهید کرد، زیرا با این کار اطلاعات شما پاک شده و آن را به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازنشانی خواهید کرد. در طول فرآیند ریست ممکن است از شما ممکن است از شما خواسته شود که رمز عبور ود را وارد کنید تا هر ارتباطی که بین آن دستگاه و Cloud وجود دارد قطع گردد. مطمئن شوید حتما این کار را انجام می‌دهید.

منبع: ماهنامه رسمی OUCH

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *