VPN

شبکه های اختصاصی مجازی(VPN)

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که زمانی که دور از خانه هستید، مثلا زمانی که به یک رستوران یا کافی شاپ می‌روید و یا در حال مسافرت نیاز داشته باشید تا از اینترنت بی سیم عمومی موجود در هتل و یا فرودگاه استفاده کنید. سوال اینجاست که چقدر این شبکه های عمومی امن هستند و چه کسانی فعالیت های آنلاین شما را تماشا و ضبط می‌کنند؟ شاید شما در خانه هم به سرویس دهنده اینترنت خود اطمینان نداشته باشید. در اینصورت می‌توانید با استفاده از شبکه های اختصاصی مجازی VPN از فعالیت های بر خط خود استفاده کنید.VPN به تکنولوژی گفته می‌شود که به وسیله آن میتوانید یک تونل اختصاصی و رمز گذاری شده امن برای فعالیت های آنلاین خود درست کنید تا با استفاده از آن امکان نظارت بر اعمال شما و مشاهده آن توسط دیگران بسیار سخت تر شود. علاوه برا این با استفاده از VPN می‌توانید با پنهان کردن محل زندگی خود باعث شوید وب سایت ها نتوانند به راحتی موقعیت شما را پیدا کنند.

چگونه کار می‌کند؟

VPN با ایجاد یک تونل اختصاصی و رمرگزاری شده به یک سرویس دهنده VPN که شما انتخاب می‌کنید کار می‌کند. کلیه فعالیت های شما از داخل این تونل به سرویس دهنده VPN شما رسیده و در نهایت از آنجا به مقصد مورد نظر شما نی‌رسد. به عنواند مثال اگر موقعیت فعلی شما در شهر تامپا از ایالت فالوریدا باشد و به یک سرویس دهنده VPN در مونیخ آلمان متصل شوید، کلیه سایتهایی که بازدید میکنید فکر خواهند کرد که شما از شهر مونیخ آلمان به آنها وصل شده اید. استفاده از VPN بسیار آسان است. قدم اول پیدا کردن سرویس دهنده ی مورد اطمینان و سپس درست کردن یک حساب کاربری برای خودتان است. پس از اینکه حساب کاربری را درست کردید باید نرم افزار VPN را دانلود کرده و نصب و پیکربندی کنید. بعد از نصب و پیکربندی به اینترنت وصل میشود. نرم افزار VPN بدون اینکه شما متوجه چیزی شوید تونل رمزگذاری شده را برای شما ایجاد کرده و از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند.

انتخاب یک سرویس دهنده VPN

فعالیت های آنلاین شما تا زمانی امن و اختصاصی است که سرویس دهنده شما امن باشد. سرویس دهنده ای را انتخاب کنید که به آن اطمینان دارید. در زیر به نکات کلیدی را بررسی میکنیم که در انتخاب سرویس دهنده VPNبه شما کمک می‌کند.

  • واقعه نگاری(Logging): بدنبال سرویس دهنده ای بگردید که هیچگونه گزارشی را نگهداری نکند و تمرکز آن بر روی حریم خصوصی باشد. اگر سرویس دهنده شما هیچگونه واقعه ای را جمع آوری و ثبت نکند، برای دیگران بسیار سخت خواهد بود تا متوجه شوند که شما چه فعالیتی داشته اید.
  • شرکت سرویس دهنده در چه کشوری قرار دارد: سرویس دهنده های مختلف در کشور های متفاوتی قرار دارند. اطمینان حاصل کنید که سرویس دهنده شما در کشوری قرار دارد که قوانین حریم خصوصی در آنها بسیار قوی است. استفاده از سرویس دهنده هایی که در کشورهایی با قوانین ضعیف در حوزه خصوصی هستند ممکن است باعث شود تا از آنها بخواهند اطلاعات جمع آوری شده از شما را به آنها بدهند.
  • سرویس دهنده ها: از سرویس های VPN ای استفاده کنید که سرور های آنها در کشور و یا شهری هستند که شما نیاز دارید. بعضی از سرویس دهنده های VPN هزاران سرور در سراسر دنیا دارند. آیا شما نیاز دارید تا اتصال شما به اینترنت از کشور خاصی به نظر برسد؟ آیا آن شرکت امکان ارائه این سرویس را داراست؟
  • سازگاری: بدنبال سرویسی باشید که بتواند بر روی کامپیوتر های مختلف و تجهیزات همراه کار کنند. بعنوان مثال، سرویس VPN شما میبایست قادر باشد تا بر روی لپ تاپ، تبلت و آیقون قابل استفاده باشد.
  • از سرویس های رایگان اجتناب کنید: در قبال استفاده از سرویس های رایگان بسیار محتاط باشید. چگونه آن سرویس دهنده ها می‌توانند با ارائه سرویس رایگان به کسب و کار خود ادامه بدهید؟ سرویس های رایگان ممکن است اطلاعات شما را جمع آوری کرده و بفروش برساند.

منبع: خبرنامه رسمی OUCH

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *