میانگین درآمد برنامه نویسان ایرانی چقدر است؟

در کل دنیا زبان برنامه نویسی خاصی به عنوان پردرآمدترین زبان برنامه نویسی شناخته نمی شود بلکه با توجه به میزان محبوبیت یک زبان برنامه نویسی و تمایل افراد و کارفرمایان به استخدام برنامه نویس یک زبان، مشخص می شود که کدام زبان پردرآمدترین زبان برنامه نویسی است. اگرچه برخی از زبان‌های برنامه نویسی به دلیل خاص بودن یا شرایط خاص؛ میانگین درآمدی آن‌ها بالاتر از سایر زبان‌ها است اما در این گروه به همین نسبت شاهد بازار کار محدودتری هم هستیم.

در ایران نیز به همین صورت است اما همانند بازارکار جهانی زبان ها طرفدار ندارند. به عنوان مثال زبان برنامه نویسی جاوا، به عنوان یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان می باشد اما در ایران فقط کسانی که قصد برنامه نویسی اندروید را دارند سمت این زبان برنامه نویسی قدرتمند می روند. در ایران چند زبان برنامه نویسی وجود دارد که تقریبا تمام بازارکار را فرا گرفته و به عنوان پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در ایران به حساب می آیند.

محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی در ایران

محبوب ترین زبان ها نزد کارفرمایان ایرانی، زبان برنامه نویسی سی شارپ و تکنولوژی asp.net و زبان برنامه نویسی php و فریمورک محبوب و قدرتمند آن لاراول می باشد. جدیدا با توجه به افزایش میزان محبوبیت زبان سی شارپ تکنولوژی زامارین نیز در حال رشد می باشد که در آینده ای بسیار نزدیک می تواند یکی از محبوب ترین تکنولوژی ها همانند ASP.NET شود.

برای اکثر تازه کاران و حتی کسانی که هنوز برنامه نویسی را شروع نکرده اند این سوال پیش می آید که پردرآمد ترین زبان برنامه نویسی در ایران، کدام زبان برنامه نویسی می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با درآمد برنامه نویسان زبان های مختلف در ایران آشنا کنیم و کمک کنیم مسیر درست خود را با توجه به درآمد و سختی کار انتخاب کنید.

در آمار جاب ویژن ۱۵ درصد شرکت‌کننده‌ها را زنان تشکیل دادند و ۸۵ درصد را مردان؛ همچنین در این آمار بیش از نیمی از افراد (۵۱ درصد) سابقه کاری کمتر از دو سال داشتند. همچنین ۲۸ درصد سابقه کاری دو تا پنج سال، ۱۳ درصد سابقه پنج تا ده سال و ۸ درصد بیشتر از ده سال سابقه کاری داشتند که از این تعداد ۵۱ درصد به صورت دائمی شاغل بودند و ۴۹ درصد فریلنس (آزادکار) کار می‌کردند.

نگاهی دقیق‌تر به این آمار به ما می‌گوید که برنامه‌نویسان درآمدهای مختلفی بر حسب مواردی که یاد دارند؛ کسب می‌کنند. همچنین عوامل دیگری چون سابقه‌کار و جنسیت نیز در این موضوع دخیل بوده که برخی از آنها مانند سابقه‌کار منطقی به نظر می‌رسد و برخی از آنها همچون حقوق کمتر زنان، سوال برانگیز است. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به آمارهای ارائه شده در این پرونده خواهیم داشت.

زمینه فعالیت آخرین شغل شرکت کنندگان

درآمد برنامه نویسان

همانطور که می‌بینید، به نظر می‌رسد این روزها بیشتر برنامه‌نویسان تمایل دارند که در حوزه اندروید کار کنند و پس از آن .NET (زبان برنامه نویسی سرور) در بین آنها طرفدار دارد. رتبه سوم هم به PHP (زبان برنامه نویسی سرور) تعلق دارد.

درآمد برنامه نویسان

اگر به برنامه‌نویسی علاقه‌مندید و نمی‌دانید بهتر است در کدام حوزه کار کنید، این جدول می‌تواند جواب را نشانتان دهد. درآمد برنامه‌نویسان حوزه ExpressJS از همه بیشتر است چرا که عملا با تسلط روی این موضوع، می‌توان در حوزه‌های زیادی کار کرد. لینوکس کارها و برنامه‌نویسان پایتون هم رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند. نکته جالب حضور برنامه‌نویسان حوزه React است که با وجود تازه بودن آن و بکر بودن بازار آن در ایران، جایگاه جالب توجهی را در این آمار به خود اختصاص داده است.

درآمد برنامه نویسان

در حوزه برنامه‌نویسی هم مانند سایر شغل‌ها، رزومه کاری و سابقه کار حرف اول و آخر را می‌زند. اکثر برنامه‌نویس‌ها حقوقی معادل بین ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان دارند (۳۸ درصد) و با بالا رفتن سابقه‌کاری، حقوقشان هم بیشتر می‌شود. میانگین درآمد کل برنامه نویس‌ها اما رقمی نزدیک به سه میلیون تومان (۲۹۳۰۰۰۰) است.

درآمد برنامه نویسان

هم مقدار ۱۵ درصدی جامعه آماری فعلی و هم مقایسه درآمد برنامه‌نویس‌های زن و مرد نشان می‌دهد که زنان کمتر در این حوزه فعال هستند.

اگر شما هم علاقه‌مند به یادگیری برنامه نویسی هستید و میخواهید یک شغل پردرآمد و مطمئن برای آینده خود داشته باشید می‌توانید با مراجعه به صفحه دوره‌های آموزشی تولید و توسعه نرم افزار و برنامه نویسی، دوره مورد نظر خود را انتخاب و در آن حاضر شوید.

منبع: دیجیاتو

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *