شبکه

مراحل شروع و یادگیری شبکه از مقدماتی تا پیشرفته

دانش شبکه و فناوری‌های تحت شبکه از محبوب‌ترین و پردرآمدترین بخش‌های فناوری اطلاعات است و یادگیری آشنایی با مباحث شبکه و امنیت شبکه جز اصلی‌ترین تخصص‌ها است . در واقع شبکه یکی از حوزه‌های گسترده و وسیع و البته جذاب فناوری اطلاعات است که با افزایش ارتباطات روزافزون نیاز بیشتر به متخصصان این حوزه حس می‌شود. همچنین مدارک مربوط به شبکه به عنوان مهمترین و رایج‌ترین مدارک بین المللی IT نام برد.
در واقع شبکه‌های کامپیوتری از دو بخش نرم افزار و سخت افزار تشکیل می‌شود. بنابراین برای تبدیل شدن به یک مهندس شبکه فرد باید تسلط کافی روی این دو بخش داشته باشند همچنین سیسکو و مایکروسافت دو شرکت مطرح در حوزه شبکه هستند که هر کدام برای پیکربندی و راه‌اندازی شبکه در بستر خود، دوره آموزشی و مدارک اختصاصی را طراحی و ارایه کرده‌اند.
در همین جهت نقطه شروع مهندس شبکه شدن دوره +Network است که این دوره پیشنیاز و دورازه ورود فرد به دنیای شبکه است. شرکت کامپتیا که جز معتبرترین شرکت ‌های ارائه دهنده مدارک بین المللی در حوزه IT در جهان است، این دوره را طراحی کرده است که عموما در جهان +Network به عنوان سرآغاز تمامی دوره‌های شبکه محسوب می‌شود و افراد پس از به پایان رساندن این دوره می‌توانند وارد دوره‌های تخصصی تر شوند.

دوره مایکروسافت

سپس فرد پس از گذراندن دوره نتورک پلاس می‌تواند وارد دوره های مایکروسافت و دوره‌های سیسکو شوند. مایکروسافت طیف وسیعی را از دوره‌ها و مدارک را برای انواع تخصص‌های حوزه شبکه ارایه می‌کند. به عنوان مثال دوره MCSE به عنوان سطح تخصص استاندارد جهانی برای متخصصان فناوری اطلاعات محسوب می‌شود که نشانگر مهارت فردی در راهبری مراکز داده پیشرفته و مدرن با تخصص‌های مدیریت هویت، مدیریت سیستم، مجازی‌سازی، ذخیره‌سازی و شبکه است. با این مدرک دانشجویان می‌توانند وارد بازار کار شوند و فعالیت‌های عمومی برای راه‌اندازی و پیکربندی شبکه‌های کامپیوتری را انجام دهند. پس از پایان این دوره دانشجویان می‌توانند سراغ دوره‌های پیشرفته‌تر مایکروسافت مانند MCSE بروند و در حوزه‌های خاص مهارت خود را بهبود دهند.

دوره‌های مایکروسافت در زمینه‌های مدیریت شبکه، مهندسی شبکه است که افراد در طی این دوره ها دانش و مهارت های لازم را برای راه­اندازی، طراحی، عیب‌یابی و مدیریت شبکه را خواهند آموخت و همچنین در این دوره دانشجویان قادر به پیکربندی کامپیوترهای سمت کلاینت، کامپیوترهای سمت سرور و نصب سرویس‌های شبکه از قبیل DNS Server، Active Directory، VPN Server و … هستند.

افراد پس از سپری کردن این دوره که به عنوان اولین سطح در مایکروسافت می‌باشد ،از مهارت ها و دانش لازم برای پشتیبانی از زیرساخت های شبکه، بخصوص محصولات مایکروسافت برخوردار خواهند بود. فناوری به سرعت در حال تغییر است و ممکن است آن چه که امروز به عنوان یک فناوری محسوب می شود فردا منسوخ شده قلمداد شود. پس لازم است تا شما که کار در حوزه شبکه و حوزه IT را انتخاب نموده اید نه تنها در حوزه شبکه، بلکه در سایر حوزه های مربوط به IT همواره به روز یا در اصطلاح UPDATE باشید. حوزه شبکه بسیار رقابتیست و لازمه حضور شما در موقعیت های شغلی و کسب درآمد های مناسب، آگاهی و برخورداری شما از مهارت های لازم و بروز در این حوزه می باشد.

دوره سیسکو

در ادامه افراد میتوانن در دوره های سیسکو شرکت کنند .شرکت سیسکو یکی از تولیدگنندگان بزرگ تجهیزات سخت افزاری از قبیل Switch، Router، تجهیزات VOIP و شبکه است. از این رو بسیاری از افراد تصور می‌کنند دوره‌های سیسکو فقط مربوط به اصول اتصال سخت‌افزاری تجهیزات شبکه به یکدیگر است و این در حالی است که بخشی از سرفصل‌هایی که در دوره‌های سیسکو تدریس می‌شود مربوط به چگونگی پیکربندی تجهیزات از دیدگاه نرم‌افزاری است.

از این رو دوره‌های مایکروسافت صرفا مربوط به پیکربندی نرم‌افزارهای کلاینت و سرور و سرویس‌های نرم افزاری شبکه است در صورتی که دوره‌های سیسکو مربوط به پیکربندی تجهیزات سخت‌افزاری مانند Router و Switch می‌شود.

مدرك CISCO Certified Network Associate) CCNA ) در رابطه با مهارت فنی در نصب و تنظيمات و راه بري شبكه های LAN و WAN و نيز ارتباطات شبكه توسط سيستم شماره گيری تلفن برای شبكه های كوچك (100 نود و کمتر)از جمله EIGRP, Serial, Frame Relay, IP RIP, VLANs, RIP V2.0, Ethernet, Access List می باشد.

اطلاعات اوليه و بنيادي كه شما به هنگام آماده شدن و مطالعه جهت امتحان CCNA بدست مي آوريد اولين قدم در راه ورود به بازار حرفه اي شبكه است.مدرك CCNA مهارت و توانائي اوليه و مقدماتي فرد را در كار شبكه تأييد مي كند.

موسسه کهکشان نور با توجه به دو دهه تجربه در زمینه فناوری اطلاعات توصیه می‌کند دانشجویان پس از گذراندن دوره نتورک پلاس برای حرفه‌ای شدن در زمینه شبکه با دوره‌های مایکروسافت ثبت‌نام کنند و پس از گذراندن اولین کورس اصلی مایکروسافت MCSA ، اولین کورس سیسکو CCNA را آغاز کنند.  به همین دلیل موسسه کهکشان نور دوره ایی را به عنوان پک مهندسی شبکه برای دانشجویان برگزار می‌کند که این پک ویژه  با هدف آموزش «متخصصان شبکه» شکل گرفته است و با توجه به مهارت‌های مورد نیاز برای بازار کار ما در این پک سه دوره مهم و پرکاربردی +Network از کامپتیا، دوره MCSA از سری دوره‌های مایکروسافت و دوره CCNA از سری دوره‌های سیسکو را قرار داده‌ایم که ضمن پوشش جنبه‌های مختلف از مهارت‌های شبکه، دانشجو را به شکل کامل برای ورود به کار حرفه‌ای آماده می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر از پک مهندسی شبکه کهکشان روی لینک زیر کلیک کنید:

پک مهندسی شبکه

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *