نکات مهم برای استفاده امن از شبکه های اجتماعی

سایت شبکه های اجتماعی مانند Instagram,Twitter,Facebook,Snap chat و LinkedIn منابع شگفت انگیزی هستند برای ملاقات،تعامل و به اشتراک گذاشتن با مردم در سراسر جهان. با این همه توانایی، استفاده از آنها نیز میتواند برای شما،خانواده تان، دوستان و یا کارفرمای شما خطرناک باشد. در این مقاله سعی میکنیم قدم های کلیدی را بیان کنیم که با استفاده از آن بتوانید بصورت امن  از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

پست کردن

قبل از پست کردن چیزی مراقب باشید و به آن فکر کنید. هر پستی که ارسال میکنید حتی در این اندازه که کدام مدرسه میروید و یا شغلی که در آینده به دست خواهید آورد، به احتمال زیاد عمومی خواهد شد و میتوانید آبرو و آینده شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر نمی خواهید خانواده و یا رییس شما آن را ببیند،آن را پست نکنید. همچنین نسبت به پستهای که دیگران درباره شما ارسال میکنند مطلع باشید. شاید لازم باشد از آنها بخواهید آن پستی که درباره شما به اشتراک گذاشتند را حذف کنند.

حریم خصوصی

تقریبا تمام سایتهای شبکه اجتماعی گزینه هایی برای قوی کردن حریم خصوصی دارند، در صورت نیاز آنها را فعال نمایید.بعوان مثال،آیا یک سایت واقعا نیاز دارد که قابلیت شناسایی موقعیت جغرافیایی شما را داشته باشد؟علاوه بر این گزینه های حریم خصوصی میتوانند تغییر کنند و یا گیج کننده باشند.با چک کردن های متوالی به آن عادت کنید و از صحت عملکرد آن همانگونه که انتظار دارید مطمئن شوید.

عبارات عبور

حساب کاربری خود را در شبکه های اجتماعی با عبارات عبور طولانی و منحصر بفرد امن نگه دارید. عبارات عبور به کلمات عبوری گفته میشود که از ترکیب چندین کلمه تشکیل شده که امکان تایپ و بخاطر سپردن آن را برای شما آسانتر میکند و در عین حال حدس زدن آن برای مجرمان سایبری بسیار سخت خواهد شد.

حساب کاربری خود را قفل کنید

احراز هویت چند عاملی را برای حساب کاربری خود فعال کنید. در اینصورت برای ورود به حساب کاربری علاوه بر کلمه عبور به یک کد آنلاین دیگر هم نیاز خواد بود. فعال کردن احراز هویت دو عاملی بسیار ساده بوده و یکی از قوی ترین راه ها برای امن کردن حساب های کاربری است.

کلاهبرداری

همانند ایمیل که با استفاده از آن هکرها تلاش میکنند تا شما را فریب بدهند، با پیامهای شبکه های اجتماعی نیز این کار امکان پذیر است. بعنوان مثال ، مجرمان سایبری ممکن است تلاش کنند تا برای بدست آوردن کلمات عبور و یا کارتهای اعتباری تان شما را فریب بدهند. مراقب باشید روی چه چیزی کلیک میکنید. اگر پیامی از یک دوست دریافت کردید که به نظر عجیب و غریب است مراقب باشید، ممکن است آن پیام از طرف یک مهاجم سایبری باشد که تظاهر به دوستی میکند.

شرایط خدمات

از شرایط خدمات سایت آگاه باشید. چیزهایی که پست میکنید و یا فایل هایی که بارگذاری میکنید ممکن است به مالکیت سایت در بیاید و دیگر متعلق به شما نباشد.

کار

قبل از پست کردن هر چیزی که مربوط به کار شماست ابتدا با سرپرست خود آن را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که اشتراک گذاشتن آن بصورت عمومی اشکالی ندارد.

منبع : ماهنامه رسمی OUCH

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *