گزارش جاب‌ویژن درباره دستمزد در ایران ۱۴۰۱؛ کدام زبان برنامه نویسی بیشترین درآمد را دارد؟

برنامه‌نویسی در همه شاخه‌ها و زبان‌های خود چند سالی است که از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین در بین مشاغل است. گزارش سراسری افزایش میزان دستمزد جاب‌ ویژن در سال 1401 هم بیانگر آن است که پایتون کارها (Python) بیشترین دستمزد را در سال گذشته دریافت کرده‌اند و همچنین بیشترین دستمزد را هم برای سال آینده خواستار شده‌اند.

بر اساس گزارش جاب ویژن حرفه‌ای‌های زبان Python خواستار افزایش 40 درصدی دستمزد خود هستند. آنها در کمترین حالت 7 میلیون تومان و در بیشترین حالت حدود 53 میلیون تومان دستمزد را مطالبه کرده‌اند. البته سال گذشته هم بیشترین دستمزد در بین برنامه‌نویس‌ها به این زبان رسیده بود.

راهنمای مطالعه بهتر نمودارها

روی نمودارهای گزارش حقوق و دستمزد، ۵ عدد به درصد نوشته شده است. این اعداد به ترتیب ۵ ،۲۵ ،۵۰ ،۷۵ و ۹۵ درصد را نشان می‌دهند. همچنین بالای هر کدام از این درصدها یک عدد به میلیون تومان وجود دارد.

این اعداد نشان می دهند که در این جامعه آماری، برای مثال ۵ درصد افراد زیر عدد مشخص شده و ۹۵ درصد افراد بالای عدد مشخص شده دستمزد دریافت می‌کنند. این ترتیب درباره اعداد دیگر مشخص شده روی نمودار نیز صادق است.

در تحلیل نمودارهای گزارش جاب‌ویژن درباره میزان افزایش دستمزد خواسته شده و همچنین دستمزد دریافتی تمرکز بیشتر بر میانه نمودار و 50 درصد علامت گذاری شده است. علاوه بر این بر اساس همین گزارش، درصد افزایش روی نمودار، صرفا مربوط به میانه داده‌ها است.

زبان‌های مختلف برنامه نویسی و میزان افزایش دستمزد

PHP نویس‌ها در دو سطح JUONIOR و Mid-Level به ترتیب خواستار افزایش دستمزد 33 و 38 درصدی هستند. بازار داغ این حوزه بر میزان افزایش دستمزد بی‌اثر نیست. این افزایش دستمزد در حالی است که بیشترین میزان دستمزد دریافتی برای JUONIOR و Mid-Level در سال گذشته به ترتیب 8 و 15 میلیون تومان بوده است.

گزارش جاب‌ویژن

اما حرفه‌ای های PHP خواستار افزایش دستمزد 30 درصدی هستند. آنها در بیشترین حالت ممکن رقمی معادل 37 میلیون تومان دستمزد را در سال 1401 مطالبه کرده‌اند.

اما برنامه‌نویسی به زبان Python دستمزد بیشتری را می‌طلبد. حرفه‌ای‌های این زبان خواستار افزایش 40 درصدی دستمزد خود هستند. آنها در کمترین حالت 7 میلیون تومان و در بیشترین حالت حدود 53 میلیون تومان دستمزد را مطالبه کرده‌اند.

گزارش جاب‌ویژن

++ C / C هرچند از زبان‌های قدیمی‌تر برنامه نویسی است اما همچنان طرفدارهای خود را دارد. شاید همین موضوع هم باعث شده تا افزایش دستمزد در این شاخه خیلی زیاد نباشد. ++ C / C نویس‌ها در بیشترین حالت ممکن رقمی حدود 35 میلیون تومان را در سال 1401 درخواست کر‌ده‌اند. که این درخواست حاصل مطالبه 26 درصدی افزایش دستمزد است.

گزارش جاب‌ویژن

NodeJS نویس‌ها هم بیشترین افزایش دستمزد را در بین همه زبان‌های برنامه‌نویسی خواستار شده‌اند. شاید دلیل این موضوع هم آینده روشن این زبان و دستاوردی است که تا امروز داشته است. جالب است که برنامه ‌نویسان این زبان در رده JUONIOR و Mid-Level خواستار افزایش دستمزد 60 درصدی شده‌اند. همچنین SENIOR های این زبان در نهایت 45 درصد افزایش دستمزد را مطرح کرده و در بیشترین حالت ممکن نزدیک به 30 میلیون تومان دستمزد برای سال 1401 خواسته‌اند.

گزارش جاب‌ویژن

در بین برنامه‌نویسان افراد اغلب افزایش دستمزد بین 25 تا 35 درصد را خواستار شده‌اند. این موضوع البته با توجه به محبوبیت زبان مورد نظر و اقبال بازار کار نسبت به آن به شکل نوسانی تغییراتی هم داشته است.

تصاویر زیر میزان مطالبه افزایش دستمزد برای HTML/ CSS/ Javascript را هم نشان می‌دهد. این زبان هم در بیشترین حالت افزایش خواستار افزایش 33 درصدی شده که اتفاقا از طرف JUONIOR ها عنوان شده است.

گزارش جاب‌ویژن

گزارش جاب‌ویژن

React زبان دنیای پیش رو

React جای خوبی بین برنامه‌نویس‌ها پیدا کرده و برخی بر این باورند که حتی بعد از python زبان محبوب دنیای آینده خواهد شد. اما این زبان هم در نهایت خواستار افزایش دستمزد 25 درصدی شده که در بیشترین حالت ممکن برای افراد حرفه‌ای تقریبا بیش از 31 میلیون تومان خواهد شد.

گزارش جاب‌ویژن

بر اساس گزارش جاب ویژن، برنامه‌نویسانی که در شاخه mobile programing – Android کار می‌کنند نیز افزایش دستمزد قابل توجهی را اعلام کرده‌اند. آنها خواستار افزایش دستمزد 44 درصدی شده‌اند.

در چنین شرایطی JUONIOR و Mid-Level نویس‌ها در بیشترین حالت ممکن حدود 20 میلیون و 400 هزار تومان مطالبه دستمزد کرده‌اند.

گزارش جاب‌ویژن

اطلاعات، طلای انقلاب صنعتی چهارم

اطلاعات یا همان دیتا، مهم‌ترین عنصری است که کسب‌وکارهای امروز برای توسعه کار خود نیازمند آن هستند. حالا تحلیل گران این دیتا هم موقعیت مناسبی در دنیای کسب‌وکار پیدا کرده‌اند. اما فعالان این حوزه بیشترین میزان افزایش دستمزدی که مطالبه کرده‌اند 31 درصد است. آنها در بیشترین حالت ممکن سال 1401 دستمزدی حدود 26 میلیون تومان را برای خود متصور شده‌اند.

گزارش جاب‌ویژن

دنیای پرهیاهو دیجیتال مارکتینگ و سئو

نمودارهای زیر به ترتیب میزان دستمزد کارشناس، کارشناس ارشد و مدیر دیجیتال مارکتینگ و سئو را مشخص کرده است. این افراد در کمترین حالت ممکن 3 و نیم میلیون تومان و در بیشترین میزان نزدیک به 38 میلیون تومان دستمزد را مطالبه کرده‌اند.

گزارش جاب‌ویژن

همچنین باید این موضوع را هم مورد توجه قرار داد که درصد مطالبه افزایش دستمزد این افراد از رده کارشناسی، کارشناسی ارشد تا مدیریت به ترتیب 29، 34 و 33 درصد بوده است.

گزارش جاب‌ویژن

بیشترین دستمزد برای python نویس‌ها

بر اساس بررسی دستمزد فعالان حوزه‌های مختلف برنامه‌نویسی، بیشترین دستمزدی که مطالبه شده از طرف افراد حرفه‌ای در شاخه python است. اما اگر به دنبال دستمزد حوزه کاری خود هستید برای پیدا کردن آن به گزارش کامل جاب‌ویژن در این لینک مراجعه کنید.

جاب‌ویژن همه شاخه‌های کاری را مورد بررسی قرار داده و در نظرسنجی انجام شده افراد در رده‌های شغلی متفاوت مبلغ درخواستی خود را اعلام کرده‌اند. چشم‌اندازی که این نظرسنجی تصویر کرده آینده‌ای روشن برای برنامه‌نویسی است. به نظر می‌رسد دنیای تکنولوژی هر روز در حال توسعه است و آنهایی که زبان آن را می‌دانند جایگاه امن‌تری در بازار کار خواهند داشت.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *