مجازی سازی فقط محدود به سیستم عامل های مجازی نیست!

مجازی سازی روشی جدید در علوم کامپیوتر و شبکه است که با استفاده از این تکنولوژی به کاهش هزینه و افزایش بازدهی سازمان‌ها کمک خواهد کرد. در واقع مجازی سازی تکنولوژی نوظهوری است که برای ایجاد لایه ای بین سخت افزار و نرم افزار طراحی شده است. مجازی سازی یا Virtualization فناوری است که به کمک آن می‌توان اجزاء فیزیکی یک رایانه را به کمک نرم افزار، مورد اشتراک تعداد بسیاری سیستم عامل‌های دیگر قرار داد که همگی آن ها به طور همزمان قادر به استفاده از آن باشند. مجازی سازی می‌تواند کمک شایانی به تمامی شرکت‌ها و سازمان ها کند و همچنین امکانات ویژه‌ای از جمله صرفه‌جویی در به‌کارگیری نیروهای متخصص انفورماتیک،هزینه های مربوط به نگهداری شبکه و مدیریت و حفاظت از کلیه‌ی سیستم‌ها به صورت یکپارچه در اختیار سازمان ها و شرکت ها قرار دهد.
مجازی سازی در واقع این امکان را فراهم می‌کند تا با کمک آن چندین سیستم عامل مختلف را روی یک سیستم راه اندازی کنیم. همین موضوع در خصوص ابر رایانه ها و سرور ها هم اتفاق می‌افتد به این ترتیب که با نصب و راه‌اندازی یک ماشین مجازی سازی روی یک سرور قادر به ایجاد چندین سرور مجازی هستیم در حقیقت این تکنولوژی منابع سرور را تقسیم بندی می‌کند تا تمامی سرور های مجازی به اندازه خود از آن استفاده کنند.
کاربرد های مجازی سازی آنچنان گسترده است که نه تنها متخصصان و کارشناسان حوزه IT بلکه بسیاری از افراد در رشته های غیر مرتبط به حوزه IT هم به این حوزه علاقمند شده اند.
لازمه مجازی سازی وجود یک ذخیره ساز اشتراکی است زیرا در اکثر سازمان ها این دو موقعیت شغلی (مجازی سازی و ذخیره سازی) معمولا بر عهده یک نفر یا یک بخش است بنابراین ترکیب دو مفهموم ذخیره سازی و مجازی می‌تواند به بازدهی شرکت ها و سازمان ها کمک کند همچنین ذخیره سازی بخش بسیار مهمی از زیرساخت های مجازی سازی است که افرادی که در حوزه ذخیره سازی مشغول به فعالیت هستند در واقع وظیفه طراحی و نگهداری راهکارهای بهینه ذخیره سازی اطلاعات دیتابیس، شبکه ها و … را برعهده دارند،
گذشته در حوزه IT یا فناوری اطلاعات حوزه های مایکروسافت و سیسکو بیشترین افراد را به خود جذب می‌کرد اما امروزه دانش Virtualization یا مجازی سازی و همینطور Storage یا ذخیره سازی به آن دو حوزه اضافه شده است.
در همین راستا موسسه کهکشان نور با بیش از دو دهه سابقه در حوزه آموزش فناوری اطلاعات، برای اولین بار اقدام به برگزاری پک جدیدی تحت عنوان مجازی سازی و ذخیره سازی کرده است.
مباحث آموزشی در این دوره با مطالب پیرامون حوزه ذخیره سازی (Storage) آغاز می شود و بر همین اساس دانشجویان را با مفاهیم اصلی ذخیره سازی نظیر پروتکل های ذخیره سازی اطلاعات ، تجهیزات ذخیره سازی و بستر شبکه مورد نیاز آن آشنا می کند. این بخش براساس مفاهیم و سرفصل های دوره Information Storage and Management (ISM) و تحت عنوان SAN Fundamental برگزار می شود. در ادامه این دوره دانشجویان با مطالبی در حوزه ی Switching نظیر مباحث پایه ایی همچون VLAN، Trunk و NIC Teaming آشنا می شوند تا مقدمه ایی برای آشنایی آنها با مباحث مربوط به مجازی سازی شبکه باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از پک ذخیره سازی و مجازی سازی روی لینک زیر کلیک کنید:

پک ذخیره سازی و مجازی سازی

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *