جاوا چیست؟

چرا جاوا همچنان یکی از محبوب ترین زبان‌های برنامه نویسی است؟

جاوا هم‌اکنون از رایج ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است، جاوا یک زبان برنامه‌نویسیِ شیءگرا است و همانند زبان برنامه نویسی ++C عمل میکند. یکی از قابلیت‌های اصلی جاوا این است که مدیریت حافظه را بطور خودکار انجام می‌دهد.جذابیت‌های جاوا به‌قدری است که نه تنها در حال حاضر بلکه در دهه های آیند هم نیز و به فعالیت موفق خود ادامه می‌دهد.

یکی از دلایل محبوب شدن این زبان برنامه نویسی رایگان و متن باز بودن آن است که در دنیای تکنولوژی از جایگاه بالایی برخوردار است و به یک زبان فراگیر تبدیل شده است. این زبان برنامه نویسی با گذشت زمان تکامل پیدا کرده است و تبدیل به یک عنصر ضروری برای ساخت برنامه ها و نرم افزار های موفق شده است.

با این وسعت از موقعیت و فرصت شغلی، انتخاب جاوا باوجود محبوبیت بیشتر زبان‌های دیگر، در لیست بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی، کار بسیار مفیدی است. شاید در ابتدا JAVA برای شما سخت باشد ولی به مرور زمان این سختی به لذت خوردن یک فنجان قهوه تبدیل می‌شود.

اگر بخواهیم در مورد کاربرد برنامه نویسی جاوا صحبت کنیم باید به سراغ این برویم که چه دستگاها و جاهایی از جاوا استفاده میکنند. به گفته شرکت سان مایکروسیستمز (سازنده زبان برنامه نویسی جاوا) سه میلیارد دستگاه از جاوا استفاده می کنند. در حال حاضر بسیاری از دستگاه ها از جاوا استفاده میکنند که تعدادی از آنها را در زیر نام برده ایم:

برنامه های کاربردی رومیزی از قبیل acrobat reader, media player, antivirus و…
برنامه های کاربردی تحت وب نظیر co.in و…
برنامه های کاربردی سازمانی نظیر برنامه های کاربردی بانکها
موبایل
سیستم های تعبیه شده
کارت های هوشمند
رباتیک
بازی ها و….

در واقع این زبان برنامه نویسی آینده روشنی دارد چرا که تقریبا تمامی برنامه ها و بسیاری از نرم افزار ها و اپلیکیشن ها با جاوا نوشته شده است و نوشته خواهد شد. همچنین جاوا زبان برنامه نویسی محبوب بسیاری از شرکت های بزرگ و بانک های فناوری از جمله گوگل ، آمازون، و بانک های Chase و KeyBank است.

اهداف اولیه ی یادگیری جاوا عبارتند از:

وجود منابع فراوان برای یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا

یادگیری آسان و ساده

فرصت‌های شغلی فراوان با توجه به گسترش این زبان

قابلیت شی گرایی قدرتمند

متن‌باز (Open Source)

کارایی و عملکرد بالا

قابلیت انتقال و پورتال بودن

برای آشنایی بیشتر با شی‌گرایی و جاوا، باید با مفاهیمی همچون انتزاع، کپسوله کردن، وراثت و چندریختی آشنا شوید از این رو موسسه کهکشان نور مفتخر است که دوره جاوا را بصورت پک جاوا برگزار نماید. این دوره شما را به یک برنامه نویس جاوا تبدیل می کند به گونه ای قادر خواهید بود پس از گذراندن دوره با مبانی و مفاهیم پیشرفته‏ ی زبان برنامه نویسی جاوا و تولید برنامه‏ ی مبتنی بر جاوا را به صورت ویندوز و وب آشنا شوید. در واقع در این دوره با مفاهیم برنامه نویسی جاوا یا Java Standard Edition و همینطور با مفاهیم برنامه نویسی پیشرفته ی جاوا یا Java Enterprise Edition آشنا خواهید شد. گذراندن این دوره شما را آماده ی ورود بازار کار به عنوان برنامه نویس ارشد جاوا میکند و همچنین این دوره هیچ پیشنیازی ندارد.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *