بهترین مشاغل حوزه تکنولوژی در سال ۲۰۲۰؛ گزارش سالانه Glassdoor منتشر شد!

موسسه Glassdoor گزارش سالانه خود در رابطه با ۵۰ شغل برتر آمریکا در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده و آنطور که از این گزارش بر می آید این جدول تحت سلطه کامل مشاغل حوزه تکنولوژی است؛ از مهندسی کلاود گرفته تا طراحی تجربه کاربری (UX). بر این اساس ۲۰ جایگاه جدول سالانه Glassdoor به مشاغل حوزه تکنولوژی اختصاص یافته و ۷ جایگاه نخست نیز در اختیار این مشاغل است. Glassdoor وب سایتی است که در آن کارمندان به صورت ناشناس کارفرمایان خود را رتبه بندی می کنند و به آنها امتیاز می دهند.

طبق گزارشات ارائه شده پیش بینی میشود از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۴ شاهد رشد ۱۲ درصدی مشاغل کامپیوتری هستیم و جالب آنکه برخی مشاغل خاص در این گروه رشدی فراتر از حد انتظار را تجربه خواهند کرد و به رقم ۲۷ درصد می رسند.اگر از عاشقان تکنولوژی هستید و علاقه خاصی به کارهای کامپیوتری و شبکه دارید می توانید مطمئن باشید که در یکی از پردرآمدترین مشاغل دنیا مشغول به کار می شوید.دلایل زیادی وجود دارند که شما را قانع خواهند کرد شغل آینده خود را در حوزه تکنولوژی انتخاب کنید. این حوزه ضمن آنکه پویایی بالایی دارد مرتبا در حال رشد و توسعه است و به همین خاطر این شانس را به شما می دهد که درآمدی بالا از آن کسب کنید. آنطور که از شواهد امر پیداست تقاضا برای این مشاغل نیز مرتبا بیشتر و بیشتر می شود. در واقع اگر در یکی از رشته های مرتبط با کامپیوتر تحصیل کنید این تضمین وجود دارد که یکی از پردرآمدترین مشاغل دنیا را همراه با رضایت شغلی بالا داشته باشید و این اطمینان را به شما می دهیم که بازار آن حالا حالاها داغ بماند.

از آنجا که طی ۲۰ سال اخیر برخی از بزرگ ترین شرکت های حوزه فناوری رشدی انفجاری را در کسب و کار خود تجربه کردند، جای تعجب ندارد که بگوییم مشاغل این حوزه در زمره محبوب ترین ها هستند و بالاترین دستمزدها را به خود اختصاص می دهند.
پنج شرکت مطرح حوزه تکنولوژی در آمریکا شامل مایکروسافت، اپل، آمازون و آلفابت (شرکت مادر گوگل) و فیسبوک در بازه زمانی سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ میلادی یک میلیون شغل در آمریکا ایجاد کرده اند که این دستاوردی بسیار بزرگ محسوب می شود.

با این حال آنطور که در گزارش Glassdoor آمده برای برخورداری از مزایای صنعت تکنولوژی نیازی نیست که در یکی از این شرکت ها کار کنید چراکه این روزها کسب و کارهای مختلف در تمامی صنایع اقدام به جذب کارکنان با پیشینه فنی می کنند تا از همقطاران خود عقب نمانند.

Glassdoor ضمن تحلیل دیتای جمع آوری شده از کاربرانش در وبسایت خود مشاغل مختلف را بر اساس سه متغیر رتبه بندی کرده که عبارتند از پتانسیل درآمد، رضایت شغلی و تعداد پست های خالی مربوط به آن شغل در خاک آمریکا. رضایت شغلی افراد نیز در بازه ۱ تا ۵ سنجیده شده است.

در فهرست امسال مهندسی فرانت اند (کار نصب و تست المان های مختلف رابط کاربری) جایگاه نخست جدول را در اختیار دارد و این شغل حتی مهندس داده را که از سال ۲۰۱۶ میلادی عنوان بهترین شغل حوزه تک را به خود اختصاص داده بود به کناری زده است. Glassdoor در گزارش خود اعلام کرده که مهندسی فرانت اند به خاطر افزایش تقاضا توانسته پله های ترقی را در طول این سال ها طی کند و حالا بالغ بر ۱۳ هزار جای خالی برای متخصصان این رشته در آمریکا وجود دارد که تقریبا دو برابر جایگاه های شغلی موجود برای دانشمندان دیتاست.

مدیر محصول که جایگاه چهارم جدول امسال را در اختیار دارد بالاترین میانگین حقوق برابر با ۱۱۷۷۱۳ دلار در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است و در جایگاه های بعدی نیز طراح محصول و توسعه دهنده شرکت Salesforce با بالاترین رضایت شغلی (نمره ۴.۲) قرار دارند. مهندسی نرم افزار نیز به خاطر تقاضای بالا در جایگاه هفتم این جدول قرار دارد و همین حالا که این مقاله را میخوانید ۵۰۴۳۸ جایگاه خالی برای متخصصین این رشته در آمریکا وجود دارد.

در ادامه بیست گانه بهترین مشاغل در گزارش Glassdoor را از نظر می گذرانیم:

۱. مهندس فرانت اند

رضایت شغلی: ۳.۹

تعداد فرصت های شغلی موجود: ۱۳۱۲۲

میانگین حقوق: 105,240 دلار

۲- توسعه دهنده جاوا

رضایت شغلی: ۳.۹

تعداد فرصت های شغلی موجود:16,136

میانگین حقوق:83,589 دلار

۳. دیتا ساینتیست

رضایت شغلی: ۴

تعداد فرصت های شغلی موجود: 6,542

میانگین حقوق:107,801 دلار

۴. مدیر محصول

رضایت شغلی: ۳.۸

تعداد فرصت های شغلی موجود: 12,173

میانگین حقوق: 117,713 دلار

۵- مهندس توسعه و عملیات (DevOps)

رضایت شغلی: ۳.۹

تعداد فرصت های شغلی موجود: 6,603

میانگین حقوق: 107,310 دلار

۶. مهندس داده

رضایت شغلی: ۳.۹

تعداد فرصت های شغلی موجود:6,941

میانگین حقوق: 102,472 دلار

۷- مهندس نرم افزار

رضایت شغلی: ۳.۶

تعداد فرصت های شغلی موجود: 50,438

میانگین حقوق: 105,563 دلار

۸. توسعه دهنده Salesforce

رضایت شغلی: ۴.۲

تعداد فرصت های شغلی موجود: 3,639

میانگین حقوق: 81,175 دلار

۹. مهندس اپلیکیشن

رضایت شغلی: ۳.۷

تعداد فرصت های شغلی موجود: 9,550

میانگین حقوق: 76,854 دلار

۱۰. مهندس سیستم

رضایت شغلی: ۳.۵

تعداد فرصت های شغلی موجود: 16,850

میانگین حقوق: 92,225 دلار

۱۱. اسکرام مستر

رضایت شغلی: ۳.۸

تعداد فرصت های شغلی موجود: 2,894

میانگین حقوق: 100,000 دلار

۱۲. توسعه دهنده نرم افزار

رضایت شغلی: ۳.۵

تعداد فرصت های شغلی موجود:31,909

میانگین حقوق: 80,429 دلار

۱۳. مهندس کلاود

رضایت شغلی: ۳.۶

تعداد فرصت های شغلی موجود: 4,668

میانگین حقوق: 110,600 دلار

۱۴. طراح محصول

رضایت شغلی: ۴.۲

تعداد فرصت های شغلی موجود: 1,946

میانگین حقوق: 102,000 دلار

۱۵. طراح UX

رضایت شغلی: ۳.۸

تعداد فرصت های شغلی موجود:3,308

میانگین حقوق: 90,478 دلار

۱۶. مهندس QA (بر کیفیت نرم افزار نظارت دارد)

رضایت شغلی: ۳.۸

تعداد فرصت های شغلی موجود: 3,321

میانگین حقوق: 81,632 دلار

۱۷. مهندس فروش

رضایت شغلی: ۳.۸

تعداد فرصت های شغلی موجود:2,854

میانگین حقوق: 87,608 دلار

۱۸. تحلیلگر داده

رضایت شغلی: ۳.۷

تعداد فرصت های شغلی موجود: 6,848

میانگین حقوق: 62,973 دلار

۱۹. مهندس اتوماسیون

رضایت شغلی: ۳.۸

تعداد فرصت های شغلی موجود: 2,658

میانگین حقوق: 85,456 دلار

۲۰. مهندس شبکه

رضایت شغلی: ۳.۶

تعداد فرصت های شغلی موجود:6,138

میانگین حقوق: 71,028 دلار

منبع: دیجیاتو

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *