کرونا آموزش آنلاین را به ایران آورد؟

با نگاهی به روندهای فناوری در جهان متوجه می‌شویم که عموما همه فناوری‌های نوین با چند سال تاخیر به ایران ورود می‌کنند؛ طبیعتا آموزش الکترونیک هم یکی از این موارد است. این تاخیر در ورود الزاما به دلیل ضعف دولت، زیرساخت یا کسب‌وکارها نیست، بلکه معمولا این تاخیر به دلیل عدم وجود نیاز از سمت مشتری یا نبود فرهنگ آن حوزه حاصل می‌شود.

کرونا اگرچه اقتصاد جهان و بسیاری از کسب‌وکارها را تا مرز نابودی پیش برده است اما شیوع این ویروس فرصتی برای رشد و توسعه حوزه IT خصوصا در کشورهای کم‌تر توسعه یافته ایجاد کرد و حوزه آموزش یکی از این موارد بود.

قبل از پاسخ به این سوال باید بدانیم که آموزش آنلاین، آموزش الکترونیکی، آموزش از راه دور و آموزش مجازی یک چیز نیستند! ما مدل‌های متفاوتی از آموزش غیر حضوری داریم؛ از مدل هایی که دانشجو می‌تواند از بستر اینترنت ویدیوهای از قبل تولید شده را مشاهده کند تا مدل‌هایی که به کمک یک بستر تعاملی امکان برقراری ارتباط مستقیم و زنده بین دانشجو و مدرس شکل می‌گیرد. اما آیا واقعا همه این‌ها آموزش آنلاین هستند؟ بله.
شاید بتوان هر آموزشی که از بستر اینترنت یا هر بستر ارتباطی دیگری به جز حضوری فیزیکی شکل می‌گیرند را آموزش غیرحضوری دانست اما آیا این آموزش‌ها کارایی لازم را دارند؟ یقینا خیر.
با حضور در کلاس فیزیکی نه تنها دانشجو و استاد ارتباط چشمی و کلامی برقرار می‌کنند بلکه دانشجو می‌تواند سوالات خود را در طول آموزش پرسیده یا اگر استاد احساس کند که دانشجو به خوبی موضوع را درک نکرده، مبحث را مجددا و با رویکردی دیگر آموزش دهد.
این ارتباط دوطرفه و نزدیک یکی از ویژگی‌های مهم کلاس‌های حضوری است که متاسفانه در همه مدل‌های کلاس‌های غیرحضوری وجود ندارد. اما چاره چیست؟ استفاده از یک بستر تعاملی.

کهکشان نور بیش از دو دهه است که دوره‌های تخصصی فناوری اطلاعات را در ایران برگزار می‌کند. سابقه درخشان موسسه و اعتماد دانشجویان از یک طرف و آموزش مباحث تخصصی حوزه IT از طرف دیگر ما را بر آن داشت که با بررسی‌های گسترده، الگوبرداری از نمونه‌های موفق بین المللی و اجرای چندین مرحله تست، امروز به بستری ایده‌آل برای برگزاری کلاس‌های لایو خود برسیم.
ما به این دلیل به این شیوه از برگزاری کلاس‌های خود لایو می‌گوییم چراکه به کمک بستر تعاملی شکل گرفته واقعا دانشجویان به شکل لایو در کلاس حضور دارند و می‌توانند با مدرس تعامل داشته باشند. این تعامل هم محدود به متن نیست بلکه دانشجو می‌تواند به کمک هدفون و وبکم ارتباط صوتی و تصویری برقرار کند.حتی در صورت نیاز علاوه بر مدرس، دانشجویان این امکان را خواهند داشت که صفحه مانیتور خود را در کلاس به اشتراک بگذارند.
ما در کهکشان لایو تلاش کردیم تنها حضور فیزیکی در کلاس را حذف کنیم و در عوض با بهره‌گیری از بستر فناوری اطلاعات، تلاش کردیم بهره‌وری کلاس را افزایش دهیم.
برای اطلاع بیشتر درباره سرویس کهکشان لایو یا همان کلاس های آنلاین کهکشان می‌توانید به صفحه مخصوص این دوره ها در سایت کهکشان مراجعه کنید.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *