اگر قربانی باج افزار شدیم چه کنیم؟

باج افزار نوعی بدافزار مخرب است که به منظور گروگان گرفتن پرونده‌ها و یا رایانه شما طراحی شده است و برای دسترسی مجدد شما به آن‌ها از شما درخواست پول می‌کنند. امروزه باج افزار بسیار رایج شده است زیرا برای مجرمان بسیار سودآور است.
مانند بیشتر بدافرازها، باج افراز بیشتر اوقات هنگام باز کردن یک لینک آلوده یا کلیک روی پیوند مخرب در یک ایمیل فیشینگ، رایانه را آلوده می‌کند. هنگامی که رایانه شما به باج افزار آلوده می‌شود، فایل‌هایی را که در هارد دیسک شما وجود دارد یا هر چیز دیگری که به رایانه شما متصل است را رمزگذاری می‌کند، بنابراین دیگر نمی‌توانید به پرونده‌های خود دسترسی پیدا کنید. سپس به شما اطلاع می‌دهد که تنها راهی که می‌توانید پروند‌های خود را بازیابی کنید این است که به مجرمان سایبری به عنوان باج مبالغی پرداخت کنید (به همین دلیل به آن باج افزار ) می‌گویند. بعضی اوقات، مجرمان همچنین تهدید می‌کنند که اگر باج را نپردازید، پرونده‌های شما را به صورت عمومی منتشر می‌کنند. مجرمان ممکن است پرداخت به صورت ارزهای دیجیتال غیرقابل ردیابی مانند بیت‌کوین را مطالبه کنند. اگر باج را بپردازید، هیچ تضمینی وجود ندارد که مجرمان به فایل‌های شما دسترسی داشته باشند. بعضی اوقات آن‌ها حتی بعد از گرفتن پول بدون آنکه شما بدانید کامپیوتر شما را آلوده رها می‌کند یا پول بیشتری درخواست می‌کنند.

همانطور که از نام این حملات مشخص است، هدف حمله کنندگان باج گیری است و معمولا در ازای این کار پول دیجیتالی را از کاربران تقاضا می‌کنند. اینفوگرافیک پایین چند روش ساده برای زمانی که قربانی باج افزار شدید نشان می‌دهد !

اگر قربانی باج افزار شدیم چه کنیم؟

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *