ایمن سازی حساب‌های مالی شما

حساب‌ها و اکانت‌های مالی شما هدف اصلی مجرمان سایبری است. شما پول دارید و آن‌ها هر کاری می‌کنند تا آن را سرقت کنند. منظور ما از حساب‌های مالی، نه تنها حساب‌های چک یا پس انداز، بلکه حساب‌های سرمایه گذاری، باز نشستگی و پرداخت آنلاین مانند paypal شما است. خوشبختانه، با چند قدم ساده و اسامی می‌توانید از خودتان محافظت کنید.

آنها چگونه حمله می‌کنند؟

بانک‌ها مقدار زیادی پول برای ایمن سازی سیستم‌های خود سرمایه گذاری می‌کنند، که هک کردن آن‌ها را برای یک مجرم سابیری بسیار دشوار می‌کند. به همین دلیل است که به جای آن مجرمان سایبری، شما و حساب‌ها شما را مورد هدف قرار می‌دهند.آن‌ها می‌توانند که شما تیم امنیتی شخصی ندارید تا از شما محافظت کند،بنابراین هک کردن شما بسیار آسانتر از یک بانک است. در اینجا دو روش متداول وجود دارد که آن‌ها به وسیله آن شما را هدف قرار داده است و سعی می‌کنند پول شما را بدزدند:

رمزهای عبور: هر کدام از حساب‌های مالی شما توسط یک رمز عبور محافظت می‌شود. اگر یک مجرم سایبری بتواند هر یک از آن رمزهای عبور را حدس زده یا به خطر بیاندازد، می‌تواند به جای شما وارد سیستم شده و سپس پول شما را به حساب‌های بانکی تحت کنترل خود منتقل کند. راه‌های بسیار زیادی هستند که مهاجمان سایبری برای به دست آوردن رمزهای عبور شما امتحان می‌کنند. یکی از رایجترین روش‌ها، آلوده کردن رایانه شما به بدافزار است. هنگامی که رایانه شما آلوده شد، آن‌ها می‌توانند نام کاربری و رمز عبور شما را هنگامی که به وبسایت بانک خود متصل می‌توانند به دست آوردند. یکی از روش‌های رایج دیگر ارسال ایمیل‌های فیشینگ است که وانمود می‌کند ار بانک شما ارسال شده است. هنگامی که روی لینک موجود در ایمیل کلیک می‌کنید، تصور می‌کنید که وارد وب سایت بانک خود شده‌اید، اما در حقیقت، وارد یک وب سایت جعلی که مجرمان آن را کنترل می‌کنند شده‌اند. این اتفاق به آن‌ها اجازه می‌دهد یک بار نام کاربری و رمز عبور شما را بدست آورده، و سپس بتوانند از آن برای ورود به سیستم به جای شما استفاده کنند.

درخواست: مجرمان سایبری می‌توانند به سادگی رمز عبورتان را از شما درخواست کرده و یا از شما بخواهند برای آن‌ها پول را انتقال دهید. اینگونه حملات مهندسی اجتماعی اغلب با برقراری تماس تلفنی با شما شروع می‌شوند. مجرمان سایبری می‌دانند که به محض اینکه شما را وادار به صحبت کنند، با استفاده از احساسات برای آن‌ها بسیار ساده‌تر خواهد بود تا شما را به اشتباه بیاندازد. به همین دلیل است شما ایمیل‌های فیشینگ، پیام‌های صوتی و پنجره‌های بازشو مرورگرهای بیشتری می‌بینید که در شما یک حس فوریت ایجاده کرده و به شما می‌گویند که می‌بایست با یک شماره تلفن تماس بگیرند تا مشکل خاصی را حل کنید و یا از یک فرصت شگفت انگیز قبل از اینکه زمان آن تمام شود بهره ببرید.  هنگامی که با شماره تلفن تماس می‌گیرید، مجرمان فشار احساسی فراوانی ایجاد می‌کنند تا به آن‌ها اجازه دسترسی به حساب‌های خود را داده یا پول حود را برای آن‌ها به یک حساب متفاوت انتقال دهید. به عنوان مثال، آن‌ها ممکن است به شما بگویند که از بخش پشتیبانی فنی یا خود دولت هستند و ادعا می‌کنند که رایانه شما آلوده شده است و اگر همین الان اقدام نکنید، تمام پول خود را از دست خواهید داد.

از خود محافظت کنید

خوشبختانه، ایمن سازی حساب‌های بانکی شما ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید در اینجا سه مورد ساده ذکر می‌کنیم تا از خودتان محافظت کنید.

  1. ذهن مشکوک داشته باشید: اول و مهمتر از هر چیز، بهترین ابزار دفاعی شما خودتان هستید.اگر ایمیل، پیام متنی، پست صوتی یا پنجره بازشو در مرورگری دریافت می‌کنید که عجیب یا مشکوک به نظر می‌رسد، ممکن است یک حمله باشد. هرچه احساس اضطرار بیشتر بوده، و هر چه بیشتر تحت فشار قرار بگیرید تا فوری اقدامی انجام دهید، احتمال حمله بیشتر می‌شود.
  2. از رمزهای عبور قوی/ احراز هویت چند عاملی استفاده کنید: از هر یک ایمیل‌های مرتبط با حساب‌های مالی و شخصی خود با یک رمز عبور طولانی و منحصر به فرد محافظت کنید. نمی‌توانید تمام رمزهای عبور منحصر به فرد خود را بخاطر بسپارید؟ استفاده از یک برنامه مدیریت رمز عبور برای یادآوری و نگهداری ایمن همه آن‌ها را برای خودتان در نظر بگیرید. بهترین راه برای محافظت از هر یک ار حساب‌های مالی شما، فعال کردن ویژگی خاصی به نام احراز هویت چند عاملی (MFA) برای هر یک از حساب‌ها است.
  3. زیر نظر داشتن: در نهایت، همه حساب‌ها مالی خودتان را زیر نظر داشته باشید. می‌توانید هشدارهای خودکاری تنظیم کنید تا هر زمان که پول به حساب‌های شما منتقل شده یا از آن خارج می‌شود، برای شما ایمیل یا پیامک ارسال کند. به این ترتیب می‌توانید به سرعت هر تراکنش غیرمجاز یا مشکوکی را شناسنایی نمایید. هرچه سریعتر بتوانید مشکلی را تشخیض داده و آن را به بانک خود گزارش دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید پول خود را برگردانید.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *