برنامه مدیریت رمز عبور

قدرت ابزارهای مدیریت رمز عبور

مانند اکثر مردم، احتمالا ایجاد، مدیریت و به یاد آوردن تمام رمزهای عبور مختلف خود را به عنوان یک وظیفه سخت و دشوار می‌بینید، به نظر می‌رسد هر وب سایت قوانین مختلف رمز عبور دارد و بسیاری از آن ‌ها نیاز به تدابیر امنیتی اضافی مانند پرسش‌های امنیتی دارند. آیا اگر یک راه حل واحد برای حل تمام مشکلات رمز عبور شما وجود داشت، عالی نمیشد؟ بله وجود دارد. به آن مدیریت رمز عبور می‌گویند.

برنامه‌های مدیریت رمز عبور زندگی دیجیتال شما را ساده و ایمن می‌کنند.

برنامه‌های مدیریت رمز عبور یک راه حل نرم افزاری است که رمزها عبور شما را در یک پایگاه داده محافظت شده ذخیره می‌کند که گاهی اوقات به آن Vault نیز گفته می‌شود. برنامه مدیریت رمز عبور محتویات پایگاه داده را رمز گذاری کرده و یا یک رمز عبور اصلی که فقط شما آن را می‌دانید از آن محافظت می‌کند. هنگامی که به یکی از رمزهای عبور خود نیاز دارید، به سادگی رمز اصلی خود را در برنامه مدیریت رمز عبور خود تایپ می‌کنید تا قفل پایگاه داده شما باز شود. برنامه مدیریت رمز عبور اغلب در مرورگر وب شما ادغام می‌شود و به طور خودکار رمز عبور صحیح را بازیابی می‌کند و شما را به صورت ایمن وارد وب سایت می‌کند. این به شما امکان می‌دهد تا به راحتی یک رمز عبور منحصر به فرد را برای هر یک حساب‌های خود حفظ کنید، که برای حفظ امنیت زندگی دیجیتال شما بسیار مهم است.

علاوه بر این، بیشتر برنامه‌های مدیریت رمز عبور امکان همگان سازی خودکار در چندین دستگاه را نیز شامل می‌شوند. به این ترتیب، وقتی یک گذرواژه را در یک دستگاه خود به روز می‌کنید، آن تغییرات با تمام دستگاه‌های دیگر شما همگام می‌شوند. در نهایت، بیشتر برنامه‌های مدیریت رمز عبور وقتی می‌خواهید یک حساب آنلاین جدید ایجاد کنید یا رمز ورود یک حساب موجود را به روز کنید، آن تغییرات را تشخیص داده و به طور خودکار پایگاه داده را برای شما به روز نگه می‌دارد.

تنها رمز عبوری که باید به خاطر بسپارید رمز اصلی است که برای دسترسی به برنامه مدیریت رمز عبور خود استفاده می‌کنید. بسیار مهم است که این رمز عبور را طولانی و منحصر به فرد بسازید. در واقع، توصیه ما این است که رمز عبور اصلی خود را به یک عبارت تبدیل کنید– یک رمز عبور طولانی که از چندین کلمه یا عبارات تشکیل شده است. اگر برنامه مدیریت رمز عبور شما از احزار هویت چند مرحله‌ای پشتیبانی می‌کند، از آن نیز استفاده کنید. در نهایت، بسیار مهم است که رمز عبور اصلی خود را به خاطر بسپارید تا از قفل شدن برنامه مدیریت رمز عبورتان جلوگیری کنید.

انتخاب یک برنامه مدیریت رمز عبور

موارد زیر را برای انتخاب یک برنامه مدیریت رمز عبور مناسب در نظر بگیرید:

  • برنامه مدیریت رمز عبور شما باید برای استفاده ساده باشد. اگر کار کردن با یک برنامه خیلی پیچیده بود، برنامه دیگری را بیابید که با نیازهای شما سازگارتر باشد.
  • یک برنامه مدیریت رمز عبور خوب می‌بایست با همه دستگاه‌های شما سازگار بوده و همگام سازی شود.
  • تنها از برنامه‌های مدیریت پسوردی که قابل اطمینان و شناخته شده هستند استفاده کنید.استفاده از محصولاتی که مدت زیادی از تولید آن‌ها نمی‌گذرد و یا نظرات کمتری نسبت به آن‌ها داده شده پرهیز کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که فروشنده به طور فعال مدیریت رمز عبور خود را به روز می‌کند و مطمئن شوید که همیشه از جدیدترین نسخه موجود استفاده می‌کنید.
  • برنامه مدیریت رمز عبور باید به شما گزینه‌هایی مثل امکان ذخیره سازی امن داده‌های حساس دیگری، مانند پاسخ به سوالات امنیتی شما، اطلاعات کارت اعتباری و شماره پروازهای مکررتان را بدهد.
  • به برنامه‌های رمز عبوری که به شما اجازه می‌دهند رمز عبور اصلی خود را بازیابی کنید یا به پشتیبان‌های فنی سازمان‌های خود اجازه می‌دهند که آن را برای شما تعییر دهند مشکوک باشید.

ممکن است بخواهید رمز عبور اصلی خود را یادداشت کنید، آن را در یک پاکت مهر و موم شده ذخیره کنید و به در صورت فراموش کردن، پاکت را در مکانی محافظت شده نگه دارید.

 

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *